HEM’den 23 Nisan Futbol Turnuvası
Kırklareli Valisi Ekici, turizmcilerle bir araya geldi
AK Parti’den Ümmüşoğlu ailesine taziye ziyareti
TEMA 12.Ekolojik Okul; Hayal Kreş ve Gündüz Bakım Evi oldu
Bu yazı 19 Temmuz 2022, Salı 07:12:37 tarihinde eklendi. 1985 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

LAMBAYA PÜF DE TABELAYA ÜF DE - Ozan Akarsu

LAMBAYA PÜF DE TABELAYA ÜF DE

 

Son günlerde Lüleburgazlıları her sokak başında öylece bir yere bakarken görebilirsiniz. Çünkü Lüleburgazlılar, yıllar evvel yapılması gerektiği halde yapılmayan şimdi de yapılmasına alelacele karar verilen bir planın içinden çıkmaya çalışıyorlar.

Oraya mı döneceğiz yoksa buraya mı, şimdi ben eve nasıl gideceğim, gelin almaya giderken buradan buraya gitmek için nerelerden geçeceğiz gibi sorunları var. Şaka gibi gelebilir ama gerçek.

Aylar evvel ‘’Master Plan’daki Geç Kalınmışlık’’ başlıklı yazımda Trafik sorununun çözülmesi için 20 yıl geç kalındığını belirtmiştim. Haliyle hangi sokağa nereden ve nasıl gireceğimiz bugün bir tartışma konusu olmuşken, trafik sorununa gerçekçi bir çözüm bulunuyor mu? Buna bakmak lazım.

Şu ana kadar Lüleburgaz Belediyesi tarafından yürütülen planın ne gibi olumlu sonuçlar yarattığını içeren verilere dayalı bir açıklama görmedik. Plan uygulanmadan evvel de sorun, çözüm ve hedeflere dair açıklamalar da görmemiştik. Hatırlarsınız, bir zamanlar yapılan çalışmaların insanlara anlatıldığı dergiler dağıtılırdı. Şayet böyle bir plan uygulamaya konulacaksa halka yolların yönünün değişmesi gerektiği bir süre anlatılmalı, hiç olmazsa bir broşür dağıtılarak her hane halkı sürece hazırlanmalıydı.

Şehir içinde bir yere giderken veya fabrikadan çıkıp servise binerken şoför ağabeylere bu konuyu sürekli soruyorum. Trafikte yapılan düzenlemelerin faydası oldu mu? Bu noktada şunu belirtmek istiyorum ki; Trafik Master Plan tabirini çok kişi bilmiyor ve o ne diyor. O yüzden trafikte yapılan düzenleme diyerek soruyorum; İyi ne olsun dolaşıyoruz işte diyorlar.

Lüleburgaz’ın şoför sakinleri çevre yolu olmadan sorunun çözülmeyeceğini dile getiriyor. Şehri neredeyse ikiye bölen karayoluna dair bir düzenleme gerektiğini düşünüyor. Trafik yoğunluğu sebebiyle yeşil dalganın yıllardır bir anlam ifade etmediğini belirtiyor. Yaya geçitlerini kullanmak ise başlı başına bir tehlike olarak öylece duruyor. Yiten canlarımız sebebiyle geçtiğimiz aylarda D-100’ü trafiğe kapatmadık mı? Akıllı oldu denilen kavşaklarda karşıdan karşıya rahatça geçebiliyor muyuz?

Harita üzerinde bakıldığında bir taraftan diğer tarafa akan trafik, bu sorunu çözecekmiş gibi dursa da trafik işaretleri sokaklara konulmaya başladıktan kısa süre sonra sökülen işaretlerin direkleri yerel basında yer buluyor. Gerekçe olarak Trafik Master Plan, nüfusun 500 bin olduğu varsayımına göre hazırlanıyor, bazı işaretler için erken-miş diyorlar. Peki, Nüfus 200 bine gelene kadar ne çalışmalar yapıl-mış?

Kimse asıl trafik sorunlarının çözümüne dair hangi karar vericinin ne yaptığını bile bilmiyor. Bu yüzden Trafik Master Planı, gün geçtikçe Lambaya püf de tabelaya üf de başlıklı bir mizansene dönüşüyor. 

Yazdır Paylaş
Diğer Ozan Akarsu Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek