Sanayide dükkan kurşunlandı!
40 Saat süren duruşmada 19 tutuklama
‘Özel’ çocuklara ‘Özel’ eğlence!
Lüleburgaz'da silahlı kavga
Bu yazı 08 Ekim 2021, Cuma 09:27:30 tarihinde eklendi. 693 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Akıllı şehir Lüleburgaz - Ozan Akarsu

Her geçen gün dijitalleşen dünyada Belediyelerin en önemli hizmet araçlarından biri artık akıllı şehir kent uygulamaları oldu. Günlük kent sakinlerinin hayatında kolaylık sağlaması için yapılan programlar sayesinde hem kent bilgi sistemi oluşturuluyor hem de sosyal medyadan daha hızlı geri bildirim alma şansı doğuyor.
Akıllı şehir Lüleburgaz

 

Son aylarda takip ettiğim kadarıyla Lüleburgaz Belediyesi sosyal medya hesaplarına ağırlık verdi. Bu yüzden yapılan işlerden etkinlik davetlerine kadar her şeyi sosyal medya hesaplarından paylaşır oldu. Şimdilerde bir de iletişim hesabı açıldı ki vatandaşların tepkilerine göre onlara cevap vererek konuya açıklık getirmeye çalışıyor.

         Oysa sosyal medya hesaplarının bu denli aktif olmasının şeffaflıkla veya kaliteli hizmetle pek alakası yoktur. Sadece sosyal medya ortamında aktif olmuş, haliyle beğeni ve yorum dışında sadece kullanıcılar ile iletişime geçmiş olursunuz. Belediyelerin sosyal medya hesaplarını aktif tutmasından daha çok dijital bir ortamda var olması ve akıllı bir şehir yaratması gerekmektedir.

         Ayrıca sosyal medya ortamındaki bilgiler kirlidir ve siz bir sosyal medya hesabı açarak her yoruma cevap vermeye çalışırsanız, kirliliğin önüne geçemez sadece kapının önünü süpürmeye çalışmış olursunuz. Bu tutum da bir süre sonra ‘’sadece sosyal medyadan cevap veren’’ bir kurum imajı yaratır.

Üstelik sosyal medyadaki küresel tekelleşme yüzünden, olası bir sorunda sosyal medyaya ulaşım sağlanamaması bu iletişimi anında ortadan kaldıracaktır. Birkaç gün evvel facebook sunucularındaki bir sorun yüzünden iki gün içinde çarşı pazarın nasıl karıştığını gördük. Peki ya sorun bir ya da iki ay boyunca devam etseydi ne olurdu? Umarım belediye yetkilileri bunu düşünmüştür.

         Bu yüzden Türkiye’de pek çok şehir akıllı şehir uygulaması yaparak kullanıcılarının gözünde bu imajdan kurtulmayı ve onlarla daha özel bir ortam yaratmayı da göz ardı etmemiştir. Uygulama sayesinde kent sakinleri; ulaşımdan şehir rehberine, kültür ve sanat etkinliklerinden habere, nöbetçi eczaneden taksi bulmaya, e belediyecilik hizmetlerinden anlık şikâyet hattına kadar her türlü kolaylıklardan faydalanabiliyorlar.

         Bazı sorunlar karşısında çaresiz kaldığı için Sık sık dile getirilen ‘’küçük belediye’’ tabirine katılmayan biri olarak, hizmette sınır olmayacağını ve istediği takdirde Lüleburgaz Belediyesinin hizmette sınır tanımayacağını düşünüyorum.         Bu açıdan benim için akıllı kent uygulamasının böyle bir önemi var.

Bu tür uygulamalar kent sakinlerine ne gibi kolaylık sağlar?

Öneri ve şikâyetleri anında fotoğraflayarak iletebilmeyi sağlayabilme bu özelliklerin başında gelir. Etkinlikler, haberler, hizmetler ve şehir projelerini tek tek takip edebilmek bir kentte ne olup bittiğine dair en önemli işarettir.

         Örneğin geçtiğimiz günlerde Lüleburgaz Kent Orkestrasının bir konseri oldu. Konserin gerçekleştiğini sonradan gören vatandaşlar, haliyle haberleri olmamasından dolayı yakındı. Belediyenin hesabını yöneten kişi de facebook, twitter vve instagram hesaplarından bir gün önceden duyurduklarını etkinlikleri kaçırmamak için hesapların takip edilmesini söyledi. Olası bir sosyal medya sorununda vatandaşın böyle bir şansı var mı?

         Bu uygulamalarda en çok rağbet edilen hizmet; toplu taşıma ve saatlerine dair hat bilgileri, araç kiralama firmalarına doğrudan ulaşım ve taksi durakları bilgisi, GPS destekli olarak eczane, hastane, banka restoran, yakıt istasyonu bilgileridir. Acil bir durumda bu bilgilere kısa sürede erişmek oldukça hayatidir.

         Yabancı dil seçeneği sayesinde neredeyse her hafta sonu şehrimize gelen komşu ülke vatandaşları da bu hizmetlerden faydalanabilir. Böylece kentimiz turizmine de bir katkı sağlanabilir.

         Hızlı teknoloji aracılığı ile Lüleburgaz belediyesi de vatandaşların ve yerli – yabancı misafirlerin telefondan erişebilecekleri uygulama hizmeti sayesinde günlük hayatta daha iyi hizmet verebilecek bir akıllı şehircilik vizyonuna da ilk adımı atmış olacak.

Bu adımın bir adım sonrasında da kent esnafının bu uygulamaya dâhil edilmesi; getir, yemek sepeti gibi uygulamalarla arada köprü kurması ile başlayan, kentin muhitlerinin ayrı ayrı tanıtılması ve misyonlarının yaratılmasına kadar giden bir süreç var.

         Anlayacağınız akıllı şehir uygulaması başlı başına bir Master Plan konusudur. Hatta üstünde çalışılırsa bir Akıllı Şehir Master Planı da ortaya çıkarmak mümkündür. Lüleburgaz Belediyesinin dijital kimliği sosyal medya hesaplarından direkt kendi öz değerini yaratan bir uygulamaya geçmelidir. Ben Lüleburgazlıların bu geçiş sürecini kısa sürede benimseyeceklerine eminim.

                                                        Ozan Akarsu

Yazdır Paylaş
Diğer Ozan Akarsu Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek