Lüleburgaz’da Aziz Yıldırım rüzgarı esti
Bakan Yardımcısı Cuma namazını Lüleburgaz’da kıldı
Kırklareli Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ek bina yapılacak
Zabıta Müdürü, Bıyıktaş’ın acı günü
Bu haber 27 Nisan 2021, Salı 09:21 tarihinde eklendi. 572 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Başkan Gerenli, 750 gününü değerlendirdi-2 "Şeffaf bir yönetim anlayışını benimsedik"

Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli’nin 750 gününü basın mensuplarına değerlendirdi yazımızın ikinci bölümü 750 günlük süre içerisinde yapılan faaliyetlerle sizlerle.
Başkan Gerenli, 750 gününü değerlendirdi-2   

Göreve geldiği günden sonra halkın sorunlarını tespit etmek amacıyla ilk faaliyeti Lüleburgazlı kadınlarla kahvaltı etkinliklerinde buluşmak olan Belediye Başkanı Gerenli; “Sorunlarımızı tespit etmek için alan araştırmaları yaptık. Halkımızla bir araya geldik. Yapmış olduğumuz bu çalışmalar sonucunda kentin öncelikli ihtiyaçlarını tespit ettik ve halkımıza şunun sözünü verdik: kimseyi ötekileştirmeden, dürüst, şeffaf ve hesap verebilir bir yönetim anlayışıyla Lüleburgaz’ımıza hizmet edeceğiz.dedi.

Halkın talep ve şikayetlerine daha hızlı ve verimli bir şekilde cevap verebilmek adına çağrı merkezi devreye sokuldu. Yapılan çalışmalarda 3 ana sorun tespit edildi. Bunlardan ilki temizlik, ikincisi altyapı-üstyapı ve trafik sorunu ve üçüncü sorun yeşil alan yetersizliği oldu. Bunları sokak hayvanları, mezarlıklar,  ve diğer sorunlar takip etti.

Vahşi depolama alanı halka kazandırılıyor

Temizlikte yapılan faaliyetler ilgili bilgi veren Başkan Gerenli “İlk olarak uzun yıllardır dumanın ve pis kokunun eksik olmadığı, insan ve çevre sağlığına son derece zararlı 22 bin metrekare alandaki düzensiz çöp döküm sahamıza çöp dökmeyi bıraktık. Artık evsel atıklarımızı Kırklareli’nde bulunan KIRKKAB’a ait düzenli depolama alanına taşıyoruz ve bu alanda elektrik enerjisi üretilmesine katkı sağlıyoruz. Eski çöp döküm sahamızda da projemiz Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylandı, bu alanda çalışmalarımıza başladık. Burayı ağaçlandırarak, içerisinde yürüyüş, bisiklet yolları, uçurtma tepesi, dinlenme alanları ve spor alanları gibi halkımızın eğlenip sosyalleşebileceği alanlar yaratarak hizmete sunacağız.

Bununla birlikte daha temiz ve yaşanabilir bir Lüleburgaz için çöp toplama sistemimizi değiştirdik. Lüleburgaz’ın dört bir yanına konteynerlerimizi yerleştirdik. Sıfır atık uygulamasıyla ilgili de çok önemli adımlar attık, atmaya devam ediyoruz. Öncelikle belediye hizmet binası ve tesislerimizde atıklarımızı kaynağında ayrıştırmaya başladık. Cam, plastik, kağıt ve mukavva, atık yağ gibi geri dönüşebilir atıkları kaynağında toplamak için yeni konteynerler yerleştirdik. Yenilediğimiz temizlik araçlarımız sayesinde de kentimizin temizliğini daha hızlı, kaliteli ve kolay bir şekilde gerçekleştiriyoruz. Gerek Çağrı Merkezi gerek diğer iletişim kanallarımız üzerinden gelen talepler doğrultusunda Çöp Taksilerimiz vatandaşlarımın adreslerinden evsel ve geri dönüşüm atıklarını anında alıyor. Geri dönüşüme kazandırdığımız atıklar sayesinde de hem doğayı koruyor, hem de kentimiz ve ülkemiz ekonomisine katkı sağlıyoruz. Sürdürülebilir atık yönetimi doğrultusunda atık getirme merkezimizi de hayata geçireceğiz. Bununla ilgili de projemizi hazırladık, merkezimizi Çevre Yılı’nda hayata geçiriyoruz. Buna ek olarak teşvik amaçlı ödüllü dönüşüm kart sistemiyle bu uygulamayı yaygınlaştıracağız. Yine Çevre Yılı’nda, bölgemizde ilk ve örnek uygulama olacak olan, inşaat ve yıkıntı atıkları geri dönüşüm tesisimizi hayata geçireceğiz. “ dedi.

ALTYAPI ÇALIŞMALARI

Lüleburgaz’ın altyapı sorununa uzun zamandır dokunulmadığını ancak Lüleburgaz’ın kazanması için altyapının yenilenmesi gerektiğini belirten Başkan Gerenli “ Göreve geldiğimde altyapıya girersen kaybedersin dediler. Ancak ben kaybedeyim Lüleburgaz kazansın dedim. Benim amacım Lüleburgaz’a hizmet etmekti. Bu amaçla altyapıya girdik ve sonrasında yolları yaptık. Bunları yaparken yeni teknolojileri kullandık. Robotik sistemle altyapı sorunumuzu çözdük. Bütçemizin çok önemli bir kısmını buraya ayırdık. Göreve geldiğimizde Lüleburgaz’ın mevcut altyapısındaki içme suyu sisteminde ciddi eksiklikler vardı. Bu sorunları gidermek için son 2 yılda kentimizde 6 bin 136 metre içme suyu hattı yeniledik. 8 bin 900 metre yeni içme suyu hattı döşedik. Nüfus artışıyla birlikte pandeminin de getirdiği yoğun su kullanımına bağlı olarak, artan içme suyu ihtiyacını gidermek için gerekli çalışmaları başlattık. Kentimize bu kapsamda 4 tane su kuyusu kazandırdık. Bunlara ilave olarak önümüzdeki süreçte de Güneş Mahallesi mevkiinde bin ton kapasiteli su deposunu kentimize kazandıracağız. Bu çalışmalarımızla birlikte yoğun su kullanımı ve kentimizin yüksek kesimlerinde basınçtan kaynaklı su kesintilerini ortadan kaldırıyoruz. Diğer yandan kentimizin bazı bölgelerinde aşırı yağmurların vatandaşlarımıza büyük sorunlar yarattığını gördük. Sahaya indik, bu bölgelerimizi ekip arkadaşlarımızla birlikte hızlıca tespit ettik. Mehmet Başaran Meydanı, Ata Caddesi, Hürriyet Caddesi, Eski Bedir Caddesi, Değirmen Caddesi ve Eski Kırklareli Caddesi bunların başında gelmekteydi. Ekip arkadaşlarımızla birlikte yoğun mesai harcayarak buradaki yağmur suyu deşarj sorununu önemli ölçüde giderdik. Bu bölgeler artık aşırı yağmurlarda vatandaşlarımıza sorun olmaktan çıktı. Bunun yanı sıra kent genelinde toplam 5 bin 347 metre yağmur suyu hattı çalışması gerçekleştirdik. Yağmur suyunun sağlıklı bir şekilde deşarj edilmesi için çalışmalarımız kent genelinde titizlikle devam ediyor.

Kanalizasyon hatlarımızda da ciddi sıkıntılar vardı. Bunları çözüme kavuşturmak için çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik.  Öncelikle yeni teknolojilerden yararlanarak robotik sistemlerle sorunlarımızı noktasal olarak tespit ettik. Bu yeni teknolojimiz sayesinde vatandaşlarımıza rahatsızlık vermeden, sorunlarımıza müdahale ederek toplamda 4 bin 100 metre kanalizasyon hattımızın rehabilitasyonunu gerçekleştirdik. Toplamda 4 bin 600 metre yeni kanalizasyon hattı kazandırdık. Ayrıca 5 bin 200 metre mevcut kanalizasyon hattını yeniledik. Ve bütün bunları vatandaşlarımıza rahatsızlık vermeden, yolları kazmadan yaptık.

Çalışmalar kapsamında kent merkezimizde Okullar Caddesi ve Sıla Sokak’taki menfezlerimizin fiziki ömrünü doldurduğunu gördük. Bu sorunlara hemen müdahale ederek Sıla Sokak’ta 50 metrelik, Kocasinan Mahallesi Okullar Caddesi’nde eski Bülbül Deresi üzerindeki menfezimizin de 93 metrelik kısmını yeniledik. Yenileme esnasında kanalizasyon hattındaki kaçakları tespit ederek bunlarla ilgili gerekli iyileştirme çalışmalarını yaptık. Bu sayede evsel atıkların Lüleburgaz Deresi’ne karışmasını büyük ölçüde engelledik. Ayrıca yıllara bağlı olarak kanalizasyon hatlarımızda biriken pisliği temizledik. 21 günlük çalışma sonucunda hatlarımızdan 40 tona yakın paçavra çıkardık. Bu çalışmalarda bize desteğini esirgemeyen İBB Başkanı Sayın Ekrem İmamoğlu ve İSKİ Genel Müdür Yardımcısı hemşehrimiz Sayın Şafak Başa’ya teşekkür etmek istiyorum. Tüm bunlara ilave olarak atık su arıtma tesisimiz 7 gün 24 saat tam kapasiteyle çalışmakta ve yılda yaklaşık 7 milyon ton atık suyu arıtarak Ergene Nehri’ne deşarjını gerçekleştirmektedir.

Durak Mahallesi Dere 5. Ara Sokak’ta bugüne kadar kot farkından dolayı kanalizasyon hattına direkt olarak bağlantı yapılamayan haneler için atık su terfi odasını yaptık ve bu sayede ana kolektör hattına atık suyun deşarj işlemini gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalarımız kapsamında yeni teknolojiden de yararlanarak sorunlarımızı vatandaşlarımıza rahatsızlık vermeden gidererek çözüme kavuşturduk, kavuşturmaya da devam ediyoruz.” diye konuştu.

ÜSTYAPI

Yaptıkları çalışmalara üstyapıyla devam eden Başkan Gerenli “Bütün bu çalışmalarımızı tüm birimlerimizle eş güdüm içerisinde yürüttük. Örneğin bir yol çalışması yapılacaksa önce o bölgedeki altyapı çalışmalarını gerçekleştirdik. Altyapı çalışması tamamlanan bölgelerde vakit kaybetmeden yol ve kaldırım yapımı işlerine başladık.

Öncelikli olarak kent merkezinde bulunan minibüs ring hattı ve uzun yıllar yol ve altyapı sıkıntısı çeken Durak Mahallemizden başlayarak kentimizin en sorunlu bölgelerindeki yollarımızı modern ve konforlu hale getirmek için toplamda 38 kilometre asfalt çalışması, yaklaşık 300 bin metrekare beton parke taş ve 22 kilometre bordür yapımı gerçekleştirdik.

Ekip arkadaşlarımdan aldığım verilere göre; sadece 2019 yılında;  11 mahallemizde toplam 10 km sıcak asfalt, 7 mahallemizde toplam 14 km sathi kaplama işlemi, Lüleburgaz genelinde toplamda 181 bin 500 metre kare beton parke taş (17,5 km) çalışması gerçekleştirdik.

2020 yılı ile birlikte sadece üst yapı çalışmalarımız kapsamında; 2 yılda toplam 38 km asfalt ve 20 km beton parke taş çalışması gerçekleştirerek toplamda 58 km yolumuzu modern ve konforlu hale getirdik.  Bu rakam Lüleburgaz’da toplam yol uzunluğunun yaklaşık olarak dörtte birini oluşturuyor.

Diğer yandan yol yapım, bakım ve onarım çalışmaları kapsamında Lüleburgaz genelinde toplamda 226 cadde ve sokakta işlem gerçekleştirdik. Bu rakam da toplam cadde ve sokak sayısının 3’te birini oluşturuyor.” ifadelerine yer verdi.

TRAFİK SORUNU

Lüleburgaz’ın en önemli sorunlarından biri haline gelen trafik sorunuyla ilgili ise Başkan Murat Gerenli “Üstyapı çalışmalarımızla eş zamanlı olarak kentimizin en önemli sorunlarından biri olan trafik sorununu çözmek amacıyla çalışmaya başladık. Öncelikle bu sorunumuzu akılcı ve bilimsel yöntemlerle çözüme kavuşturmak için trafik master planı hazırlayacağımızın sözünü vermiştik. Bunu hayata geçirmek için alanında uzman akademisyenlerle bir araya geldik ve kentimizde Trafik Master Planı çalışmalarını başlattık. Çalışmalar kapsamında kent genelinde 25 kavşakta ve kent karayolu ağında özel ölçümlü kameralarla saha analizi yapıldı. Bu analizlerden elde edilen veriler doğrultusunda halkımızla bir araya gelerek çalışma kapsamında tespit edilen sorunları ve çözüm önerileri konusunda da fikir alışverişinde bulunduk. Trafik Master Planı’nın hayata geçirilmesiyle birlikte, sadece yakıttan yılda 2 milyon litre ve 4 milyon 465 bin TL tasarruf sağlanacak. Bununla da sınırlı kalınmayarak trafikte bekleme sürelerinin azalmasıyla birlikte yılda 40 ton karbon emisyonundan kurtulmuş olunacak. Gecikmeler ve akaryakıt tasarrufu hesaplandığında milli servetten yılda 19 milyon TL tasarruf sağlanmış olacak.

TAŞ KÖPRÜ YAYALAŞTIRILACAK

Kentin kuzeybatı tarafındaki trafiği rahatlatmak adına biz belediye olarak çalışmalarımızı başlattık. Alternatif yol çalışmalarında çok önemli yol kat ettik. Bu alanda yaklaşık 3 milyon TL harcayarak, yol yapımı için kamulaştırma yaptık. Fen İşleri Müdürlüğümüz orada yol açma çalışmaları gerçekleştirdi. Bizim hazırlıklarımız tamam. DSİ’nin bölgede iki adet köprüyü yapmasıyla birlikte alternatif yolumuzu Lüleburgaz’ın hizmetine kazandıracağız. Bu çalışmamızla birlikte kentimizin kuzeybatısındaki trafiği rahatlatmakla kalmayıp Mimar Sinan’ın eşsiz eseri tarihi taş köprümüzü taşıt trafiğinden arındıracağız. Böylelikle tarihi değerlerimizi de korumuş ve gelecek kuşaklara aktarmak için çok önemli bir adım atmış olacağız.

 

Aynı zamanda sürücülerimizin güvenliği için yatayda ve düşeyde kent genelinde trafik işaretlemelerini kısa sürede gerçekleştirdik. Bu konuda en riskli bölgelerimizden biri TOKİ Kavşağı’ydı. Burada da vatandaşlarımızın ve sürücülerimizin can güvenliği için hız kesici ve trafik işaretleme çalışmalarımızı kısa sürede tamamladık. Bunun yanında sürücülerimizin olumsuz bir durum yaşamaması için kent genelinde bini aşkın noktada bulunan rögar kapakları ve yağmur suyu tahliye ızgaralarını zaman kaybetmeden yol kotu seviyesine getirdik.

MOTORCU DOSTU BARİYER SİSTEMİ

Ayrıca motosiklet sürücülerimizin olası bir kazada yaralanmaları ve hayatlarını kaybetmelerinin önüne geçmek için motorcu dostu bariyer sistemine geçtik. İlk olarak Edirne Bayırı’nda başladığımız motorcu dostu bariyer çalışmalarımız ile birlikte bölgemizde öncü olmaya devam edeceğiz.

Bunlarla birlikte yaya odaklı bir sistem kurmaya başladık. Bu kapsamda çevreyolları hariç kent çekirdeğinde geniş ve çok şeritli yollarla değil daha geniş kaldırımlarla daha modern bir şehir yaratmak için çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.

BİSİKLET DOSTU KENT

Bisiklet kenti olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Öncelikle bir bisiklet master planı hazırladık. Plan kapsamında bisiklet yolu çalışmalarını başlattık. Hepinizin bildiği gibi Özgürlük Caddesi’nde 2 bin 200 metre bisiklet yolu yapımı gerçekleştirdik. Çalışmalarımız önümüzdeki süreçte Durak Mahallesi istikametine doğru devam edecek. Lüleburgaz’a toplamda 30 kilometre bisiklet yolu kazandırmayı planlıyoruz. Bu konuda uluslararası iş birliklerimiz oldu. Haydi Türkiye Bisiklete Projesi’ne davet edilen 3 kentten biri olduk. Hollanda’dan gelen şehir planlamacıları ile birlikte çalıştaylar gerçekleştirdik. Bisiklet Master Planı ve uluslararası ortaklıklarımızla birlikte bisiklet kullanımını kentimizde yaygınlaştırmak için öncü olmaya devam edeceğiz.

Hollanda’da 1950 yılında bisiklet üzerine yapılan anketlerle bizdeki anketler birbirine çok benziyordu. Bu doğrultuda bize bisiklet kullanımına karşı çıkılacağı söylenmişti Öyle de oldu ancak bu konuda ısrarcı olduk ve dik durduk. Bisiklet dostu bir kent olma çabamız sürecek”  dedi.

Lüleburgaz Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli’nin basın mensuplarına yaptığı açıklamaların yer aldığı yazı dizisi, gerçekleştirilen faaliyetlerle yarın devam edecek.

Buğra KAYA

 

 

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek