Yanıltıcı bilgiye ceza
Kaymakam Yüce’den şehit ailesine ziyaret
Altında alım fırsatı
Basın mensuplarına kapasite geliştirme semineri
Bu haber 21 Ocak 2020, Salı 09:31 tarihinde eklendi. 545 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Lüleburgaz Kent Konseyi, Çevre yolu için meydana çıktı

Lüleburgaz Kent Konseyi öncülüğünde 19 Ocak 2020 Pazar günü Lüleburgaz’ın kanayan yarası çevre yolu için eylem yapıldı. Lüleburgaz’da yaklaşık 200 vatandaş çevre yolunun yapılması ve daha fazla can yitirilmemesi için eylem yaptı.
Lüleburgaz Kent Konseyi,   Çevre yolu için meydana çıktı  

Lüleburgaz Kent Konseyi Kongre Meydanı’nda saat 13.00’da basın açıklaması düzenleyerek taleplerini ve çevre yolunun eksikliğinin Lüleburgaz’a yaşattıklarını haykırdı.

Basın açıklamasına ve eyleme CHP İlçe Örgütü, Kent Konseyi Çalışma Grupları, sivil toplum kuruluşları, dernekler katıldı.

Basın açıklamasını okuyan Lüleburgaz Kent Konseyi Başkanı Binnur Dinç “İlçe Merkezinden geçen yol nedeni ile oluşan trafik yoğunluğu ve yaşanan kazalar nedeniyle tüm sivil toplum örgütleri ve kentte yaşayanlar biran önce çevre yolunun yapılmasını istiyor.

Trafiğe çıkan araç sayısının gün geçtikçe artmasıyla birlikte her gün yüksek tonajlı araçların geçtiği D-100 Karayolu binlerce öğrencinin ve okul servislerinin de güzergahıdır.

Siyasilerin seçim dönemlerinde Lüleburgaz’a çevre yolu müjdesi vermesine rağmen 2020 yatırım planında çevre yoluna yer verilmemiştir. Bu durum Karayolları Genel Müdürü tarafından da “Lüleburgaz’a çevre yolu gündemimizde yok” denilerek ifade edilmiştir.

Bu tür kazaların yarın birimizin başına gelmeyeceğinin garantisi yok, mevcut yolda yaya geçitleri var ancak sürücüler ve yayalar geçtiler konusunda bilinçli değil. Yaya geçitlerindeki uyarı levhaları yetersiz, yaya geçitlerinde bir trafik uyarı lambası olmalı, orta refüje kent estetiğine uygun yaya geçitleri açıkta bırakılacak şekilde tel-çit yapılabilir. Bunlar kazaları engellemek için çözüm değil ama çevre yolu gündeme alınana kadar geçici bir önlemdir. Yaşlı ve engelli bireylerin de kullanabileceği şekilde üst geçit yahut alt geçitler yapılması da çözümler arasındadır. Ancak her şeyden önemlisi, toplumun yükselen talebinin bir an önce yetkili makamlarda karşılık bulmasıdır. Kurumlar arası belirsizlikler ve siyasi kaygılar, vatandaşın can ve mal güvenliğinden önde gelmemelidir.

Son yıllarda kaybettiğimiz canlar ortadadır. Çocukalrımız, gençlerimiz, amcalarımız, dedelerimiz annelerimiz. Çevre yolunun yapılması için daha kaç can kaybetmeliyiz?

20 Ocak 2017 D-100 Karayolu’nda meydana gelen trafik kazasında Şehriban Karaduman isimli üniversite öğrencisi hayatının baharında yaşamdan koptu.

29 Temmuz 2017 D-100 Karayolunda emniyet şeridinde arkadaşlarıyla bisiklet süren 13 yaşındaki Sinan Atakan Yavuz TIR çarpması sonucu yaşamını yitirdi.

1 Ağustos 2017 D-100 Karayolunda bu kez Bünyamin Alay aynı kaderi yaşadı. 15 Kasım 2019 D-100 Karayolu yaya geçidinden karşıdan karşıya geçmeye çalışan İsmail Umut, otomobil çarpması sonucu yoğun bakımda 22 günlük yaşam mücadelesini kaybetti.

Bunlar ölümlü kazaların birkaçı, sayamayacağımız kadar yaralamalı kazalar da yaşanmaktadır. Buradan sesimizi yetkililere duyurmak istiyoruz ve tüm siyasi partilerin bu konunun takipçisi olmalarını talep ediyoruz. Buradan haykırıyoruz. Ölümlerin siyaseti olmaz”

Daha sonra D-100 Karayolu’nda trafik durdurularak karayolu üzerinde bulunan yaya geçidinden pankartlarla geçildi.

Haber Buğra KAYA Fotoğraf A.A

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek