Lüleburgaz Belediye Başkanlığı, asansörlerine zorunlu yıllık bakım yaptırmayan apartman yöneticilerine cezai yaptırım uygulanacağını duyurdu.
Belediyenin internet sitesinden yapılan duyuruda;
“Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının; 24 Haziran 2015 tarih ve 29396 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği”gereğince asansörün güvenli ve işletme yönünden uygun çalıştığını tespit etmek ve asansör periyodik kontrol konularını içerecek şekilde LÜLEBURGAZ BELEDİYE sınırları içerisinde bulunan binalardaki/yapılardaki asansörlerin, zorunlu yıllık kontrollerinin A Tipi Muayene kuruluşu olan UDEM ULUSLARARASI BELGELENDİRME DENETİM EĞİTİM LTD.ŞTİ. tarafından yapılması konusunda 22 / 06 / 2015 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. Buna göre;
1- Sözleşme Geçerlilik Süresi ; 22.06.2015 ile 31.12.2017 tarihleri arasındadır.
2- Firma Adı ; UDEM ULUSLARARASI BELGELENDİRME DENETİM EĞİTİM LTD.ŞTİ.
3- Firma Merkez Adresi ; Mutlukent Mahallesi 2073 sok no :10 Ümitköy , Çankaya / ANKARA
Tel : 0312 443 03 77 Fax : 0312 441 87 72
Firma LÜLEBURGAZ Şube Adresi;
Özerler Mah. Çalıçeşme Sokak, Pişkinoğlu İş Hanı No:5 Lüleburgaz / KIRKLARELİ Tel: 0288 417 77 71
4- Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği gereği bina yöneticileri başvurularını UDEM ULUSLARARASI BELGELENDİRME DENETİM EĞİTİM LTD.ŞTİ. firmasına yapacaklardır. Belediyemize bilgi almak için de başvura yapabileceklerdir.
5- UDEM ULUSLARARASI BELGELENDİRME DENETİM EĞİTİM LTD.ŞTİ. tarafından asansörlerin periyodik kontrolleri yapıldıktan sonra, kontrol raporu 3 nüsha halinde düzenlenerek; Belediyeye, bakım firmasına ve bina sorumlusuna birer nüsha olarak tanzim edilecektir.
6- Belirlenen ücretler; 22.06.2015 - 31.12.2016 tarihleri arasında, aşağıdaki gibi belirlenmiştir;
KONTROL ÜCRET ÇİZELGESİ
|
ASANSÖR DURAK SAYISI
|
BİRİM FİYAT
|
0 – 5 DURAK
|
187 TL + KDV
|
6 – 10 DURAK
|
220 TL + KDV
|
11 – 15 DURAK
|
264 TL + KDV
|
Asansörlerin sadece 1. Takip (2. Muayene) kontrollerinden ücret talep edilmeyecektir.
Asansörlerin 2. Takip kontrollerinden 110+KDV ücret talep edilecektir.
7- 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun da yapılan değişiklikler neticesinde; “Anagayrimenkulde bulunan asansörlerin güvenli bir şekilde işletilmesinin sağlanması amacıyla aylık bakımları ile yıllık kontrollerinin ilgili teknik düzenlemelere uygun şekilde yaptırılması ve bu işlemlere ilişkin ücretlerin ödenmesinden yönetici, yönetici ataması yapılmayan anagayrimenkulde de kat malikleri müştereken sorumludur.” İfadesi gereği Asansör Yıllık kontrol raporunun tanzim ettirilmesinin takibi ve yıllık kontrol ücretinin karşılanmasına dair sorumluluk yapıdaki yönetici/sorumlu/kat maliklerine aittir.
8- Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği gereği yıllık kontrollerini yaptırmayan bina yöneticileri için belediyemiz cezai yaptırım uygulayacaktır” denildi.
Gökhan KAN