1. Haberler
  2. Güncel
  3. DİSK Emekli Sen’den başkan adaylarına çağrı

DİSK Emekli Sen’den başkan adaylarına çağrı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Andoğlu yaptığı açıklama şöyle konuştu. ; “Türkiye, 30 Mart 2014 Pazar günü ülkenin kaderini etkileyecek sonuçlara gebe bir yerel seçime gidiyor. Bu seçimleri bu kadar önemli kılan iktidar partisinin özellikle, 17 Aralık 2013 tarihinden bu yana ortaya dökülen, hırsızlığı, yolsuzluğu aklamanın yanı sıra gençlerin katledilmesinin, kendisine muhalif olan herkesin hapsedilmesinin, baskının, sansürün, zulmün aklanması için bir fırsat olarak görüyor olmasıdır. Kuşkusuz bu yerel seçimler, AKP’nin planladığı gibi sonuçlandığı takdirde, gerici, baskıcı, otoriter, sermaye yanlısı, emek düşmanı politikaları şiddetini arttırarak sürdürme konusunda daha da cesaretlenip, pervasızlaşacaktır. 2009 yerel seçimleri, 2010 Anayasa Referandumu ve 2011 milletvekili genel seçiminden istediğini alan AKP iktidarı, toplumsal yaşamı muhafazakârlaştırarak, muhalefet üzerinde baskı ve şiddet politikalarını artırdı, tek sesli yönetim anlayışını topluma dayattı. Sermayenin çıkarları doğrultusunda, her türlü korumadan yoksun işçi sınıfı, sermayenin ve iktidarın açık sınıfsal saldırılarına maruz bırakıldı. Tüm doğal kaynaklarımız ve ortak alanlarımız sermayenin emrine sunuldu. Enerji şirketleri için sularımız ve ormanlarımız, inşaat şirketleri için güneşimiz ve parklarımız talan edildi. Ancak baskı ve zor yoluyla uygulanabilecek olan neoliberal programın ısrarla uygulanması için siyaset demokratik zeminlerden uzaklaştırıldı, medya baskı altına alındı, hapishaneler ve adliyeler büyüdü ama adalete olan güven yok oldu, sokaklar gaza ve kana boğuldu.  Siyasal iktidarın tercihi uygulamaları ile gayet açık olarak ortaya çıkmıştır. İktidar Türkiye’nin özgürlükçü, demokratik ve barışçı bir toplumsal zeminde gelişmesi yerine; çatışmacı, saflaştırıcı bir yönelimle yola devam etmek istemek ve bu uğurda ırkçı ve mezhepçi ayrımları derinleştirmektedir. Bu anlayışı benimsemiş, farklı kimliklerin toplumsal ve siyasal yaşamda kendilerini ifade etmeleri engellenirken, halkları birbirine düşman eden, toplum içindeki bağları koparan ve parçalanmaya iten, ötekileştirici, düşmanca politikaları, toplumsal bütünlüğün en büyük tehdidi olmaya devam etmektedir. Yani iktidar ne derse desin biz biliyoruz ki “yaptıkları yapacaklarının teminatıdır”. Dolayısıyla halk düşmanı bu iktidara oy yok diyoruz. Günümüzde, tıp, bilim ve teknolojideki gelişme bir yandan insan ömrünü, dolayısıyla, ortalama yaşama süresini uzatırken, diğer yandan ise doğum kontrol yöntemleriyle, doğurganlık azaldığından dünya nüfusu artık daha yaşlıdır. 2002 yılında yapılan “uluslararası yaşlanma asamblesi” sonrasında yayınlanan yaşlanma 2002 eylem planının amacı “her yerde insanların güvenli ve saygın bir şekilde yaşlanmalarını ve toplumlarında bütün haklara sahip birer vatandaş olarak yaşlanmaya devam etmelerini garanti etmek şeklinde ifade edilmiştir. Unutulmamalıdır ki,”her yaşlı birey toplum içinde aktif olma ve aktif yaşlanma şansına sahip olmalıdır.” Şeklinde açıklanmıştır. Kuşkusuz burada belirtilen güvenli ve saygın yaşlanma önemli bir hakkın tespitidir. Bu tespitten hareketle, her ülkenin genel ve yerel yönetimlerinin, emekli ve yaşlı insanların zorlanmadan bu hakka ulaşmalarını sağlayacak tedbirleri almaları ve gerekli teşkilatı kurmaları zorunludur. Bütün bunlar, emekli ve yaşlı insanların korunmalarına ilişkin tedbirlerin yaşam alanları olan kentler de alınmasının zorunluluğunu ortaya koymaktadır. Dolayısıyla, 30 Mart 2014 Yerel Seçimlerinin emekli ve yaşlı insanlar açısından önemi büyüktür. Zira uzun yıllardır Türkiye’yi yöneten iktidarlar, insanların emeklilik ve sağlık hakkını ticari meta haline getiren yasalar çıkarıp uygulamaya koydular.  Bu uygulamaların yol açtığı mağduriyetlerin kısmen de olsa giderilmesi yerel yönetimlerin alacakları koruyucu tedbirlerle mümkün olacaktır.

Değerli basın Emekçileri;

Tüm Emekliler Sendikası olarak gerek bizim yaptığımız, gerekse bilim çevrelerinin yaptıkları araştırmalar, Türkiye’de yaşam memnuniyeti açısından emeklilerin çok sıkıntılı olduklarını göstermektedir. Çünkü Türkiye’de çalışma hayatını geride bırakmış olan emekliler, sistem tarafından yük olarak görülmekte ve hayatın yeni evresi olan emekliliğe adaptasyonunu sağlayacak psikolojik destek verilmeyerek, yeni hayatlarını aktif yaşamalarını sağlayacak, düzenlemeler yapılmamaktadır. Halbuki emeklilik, dinamik bir dönüşümün adıdır. Dolayısıyla iş hayatından çekilen kişinin başka aktivitelere yönelmesi gerekir. Zira yapılan araştırmalar, emeklilerin, yetenekleri ile hobilerini bir araya getirip, üretici olabildiklerinde yaşam kalitelerinin yükseldiğini kanıtlamaktadır.( Yine sinema, tiyatro, konser gibi aktivitelere katılımda emeklilerin yaşamlarını anlam katan, kültürel etkinliklerin sağladıkları psikolojik iyilik haliyle emeklilerin yaşam kalitesinin yükselmesinde önemli katkı sunduğu açıkça görülmektedir. Kuşkusuz, emeklilerin yaşam kalitesi ile yaşam memnuniyetinin yüksek veya düşük olmasında merkezi yönetimin uyguladığı ekonomik ve sosyal politikaların yanı sıra yaşadıkları kentleri yöneten yerel yönetimlerin uygulamalarının da önemi büyüktür. Şimdi önümüzde bir yerel seçim var.  Sendika olarak temsil ettiğimiz, emeklilerin, geçmiş emeklerinin gözetilmesine ve onların onurlu bireyler olarak, yaşamalarını devam ettirmelerini temin etmek için yerel yönetimlerin çok önemli görevleri olduğu bilincindeyiz. Bu bilinçle, yaptığımız çalışmalar sonucu tespit ettiğimiz aşağıdaki talepler, emekli ve yaşlı insanların kent yönetimlerinden beklentilerinin öncelikleri olarak öne çıkmaktadır.

Taleplerimiz:   Halkın yaşam alanlarının en alt birimi olan mahallelerle iletişim kurulması, mahalle sakinlerinin genel ve bireysel sıkıntıları ile sorunlarının tespit edilmesi ve ilgili birime iletilebilmesi için mahalle meclisleri oluşturulup, işlerlik kazandırılmalı. Bu Meclislerle mahallelerde tek tek toplantılar yapıldığı gibi, her meclisin temsilinin sağlandığı genel bir meclis oluşturulmalı ve toplantılar yapılarak, genel değerlendirmeler yapılmalıdır. Bu yolla yerel yönetim ile halkın buluşması sağlanmalıdır. Hizmet satın alma yöntemi terk edilmeli, tüm hizmetlerin yerel yönetim tarafından kendi personeli ile yapılması sağlanmalı, bunun için yerel yönetimin kapsadığı alan ve hizmet verdiği nüfus dikkate alınarak, yeterli kadro tahsis edilmelidir. Çalışanlar sendikalı, ekonomik ve sosyal haklara sahip, güvenceli çalışma olanaklarına kavuşturulmalıdır.    Belediyeler tarafından kentlere sağlıklı ve içilebilir su sağlamalı, çevrenin korunmasına özen gösterilmeli, yeşil alanlara ve dinlenme yerlerine öncelik verilmelidir.   Kent merkezlerinde ulaşım insanları rahat ettirecek şekle düzenlenmeli, bunun sağlanması için, kent merkezleri araç trafiğine kapatılarak insanların, kültürel ve sosyal aktivitelere katılımlarını ve dinlenmelerini sağlayacak şekilde araç trafiğine kapalı tutulmalıdır. Bu amaçla, toplu ulaşım teşvik edilmeli, ulaşım kaliteli olmalı ve düşük ücretle verilmedir.   Isınmada çevreyi kirleten yakıttan kaçınılmalı, doğalgaz kullanımı teşvik edilmeli, doğalgaz olmayan yerleşim yerlerinde kaliteli kömür kullanımı sağlanmalıdır,   Yerel yönetimler, sosyal ve ekonomik eşitsizliği gidermek üzere tedbirler almalı, yoksulların yoksulluğunu kullanma politikasından ve iane yardımları ile yoksulluğu oya tahvil etme uygulamalarından uzak durmalıdırlar). Her yerel yönetim, yoksulluğu gidermek üzere yerelde yatırım yapılabilecek alanlara yatırım yapmalı, kendi yapamadığı durumlarda ise merkezi yönetimin yapması için çalışmalar yapmalıdır.    Belediye yönetimlerinde ayrımcılıktan uzak durulmalı, hizmet sunumunda, tüm yurttaşların yararlanması esas alınmalıdır.   Emekli ve yaşlı insanların yaşadıkları sorunlar tespit edilmeli ilgili birimlere iletilmesi  için, içinde sendikamız şube veya temsilcilik yöneticilerinin yer aldığı emekliler meclisi oluşturulmalı, bu meclis emeklilerle ilgili kararlar alarak, uygulanmasını sağlamalıdır.    Kent imarında ve yapılanmasında, kentte emekli ve yaşlı insanların yaşadığı gerçeği göz önünde bulundurulmalı ve onların yaşamını kolaylaştıracak tedbirler alınarak düzenlemeler yapılmalıdır.   Kahve köşelerine terk edilmiş olan emeklilerin sosyal ve kültürel aktivitelere katılımlarını, bilgi birikim ve deneyimlerini genç kuşaklara aktarabilecekleri düzenlemeler yapılmalı ve emeklilerin yoğun yaşadıkları mahalle ve semtlerde, sinema, tiyatro, konser gibi etkinlikler ücretsiz olarak, verilmelidir.   Ülke de izlenmekte olan sağlık politikaları ile sağlık hizmeti özelleştirildiğinden, birçoğu açlık sınırı altında maaş alan emeklilerin sağlık hizmeti almalarını zorlaştırmaktadır. Yine aynı politika ile kent hastaneleri kurularak, sağlık kurumları kent merkezlerindeki büyük komplekslerde toplanmaya çalışılmaktadır. Bu uygulama ileri yaşlarından dolayı sağlığa en çok ihtiyaç duyan emekli ve yaşlı insanları vuracaktır. Bu mağduriyeti gidermek üzere, belediyeler tarafından mahalle ve semtlerde ücretsiz ve kaliteli sağlık hizmeti verecek sağlık tesisleri kurulmalıdır.  Belediyeler yaşlı, kimsesiz ve bakıma muhtaç insanların bakım ve temizlik hizmetleri ile evlerinde periyodik sağlık kontrolleri için belediye bünyesinde bu hizmetleri verecek birimler kurulmalı ve bu hizmetler için yeterliliği olan personel istihdam edilmelidir.   Emekli ve yaşlı insanlar için kent içi ulaşımdan yararlanmada kolaylık sağlayan düzenlemeler yapılmalı, toplu taşım araçlarında sıkıntı yaşamamaları sağlanmalı ve ücretsiz veya indirimli ulaşım için düzenlemeler yapılmalıdır. Özellikle tatil bölgelerindeki, yerel yönetimler tarafından emeklilerin ucuz tatil yapmalarını sağlayacak tesisler kurulmalı, doğal ve tarihi yerleri gezebilmeleri için ücretsiz geziler düzenlenmelidir,   Emeklilerin bir arada olabilecekleri, sorunlarını tartışıp, ortak çözümler üretebilecekleri, tek tek bireyler olarak aşamadıkları sorunları dayanışma yoluyla aşabildikleri, semt emekli evleri kurulmalı. Emekli evleri için istihdam edilecek kişilerin, ek gelire ihtiyacı olan, bu alanda çalışabilecek emeklilerden olmasına özen gösterilmelidir.  AB ülkelerinde emekli yaşlı insanlar için hayata geçirilmiş olan projeler izlenmeli ve aynı projeler Türkiye’de de hayata geçirilerek emeklilerin yararlanmasına sunulmalıdır.   Yerel yönetimler, başta AB ülkeleri, başka ülkelerdeki kent yönetimleri ile iletişim içinde olmalı ve oraların olanakları ile kendi olanaklarını birleştirerek, yaşlı insanların karşılıklı ziyaretlerde bulunmalarını sağlamalıdırlar.   Emeklilerin çalışma hayatında edindikleri birikim ve deneyimlerini Yerel Yönetimlerin hizmetine sunabilmeleri için, fahri görevler almaları sağlanmalıdır. Ekonomik sıkıntı içinde olan emeklilerin okuyan çocuklarına karşılıksız burs verilmelidir,   Emeklilere ilişkin tüm düzenlemelerde sendikamız taraf alınmalı ve emeklilere hizmet veren kurumlarda temsilci bulundurmamız sağlanmalıdır.                            

Gençlere futbol sahaları yapıldığı gibi, şehrimizde deniz olmadığı ve olan yerlere herkesin gidemediği gerçeği düşünüldüğünde,emeklilerin de ücretsiz yararlanabileceği kapalı-açık yüzme havuzları yapılmalıdır”. Ertan BAYER

 

     

 

 

 

 

DİSK Emekli Sen’den başkan adaylarına çağrı
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

hurfikir.com.tr Güncel bilgi ve dökümanlar, haber, resim galerisi, bilgi bankası sosyal portal ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!