Lüleburgaz Atık Su Arıtma Tesisi yapımı ve Kavak Dere Rehabilitasyonu, sessiz sedasız bir şekilde faaliyetine başladı. Tesisi devreye alma çalışmaları ekim ayı içerisinde başlamıştı. Tamamlanan çalışmalar neticesinde tesis çalışmaya başladı ve bundan böyle Ergene’ye kirli su verilmeyeceği öğrenildi.
MASS Arıtma’nın yükleniminde yürütülen projede; tasarım, arıtma tesisi, atık su kolektörü, pompa istasyonu, terfi hattı, atık su deşarj hattı yapımı, elektrik ve mekanik ekipmanların montajı gerçekleştirildi ve tesis devreye sokuldu. İşletme ve bakım talimatlarının ve as-built projelerin hazırlanması çalışmaları devam ederken sonrasında, işletme personelinin eğitimi, geçici kabul ardından tesisin bir yıl süre ile işletilmesi ve 24 ay süre ile tesisin hata ve kusurlara karşı izlenecek. Gökhan KAN




