Kendisinin Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi mezunu da belirten Turabi Kaya “ Türkiye Mimarlık Vakfı kurucularından biriyim. Lüleburgaz'da Mimarlar Odası kuruculuğu ve başkanlığı, Türkiye Üretici Köylü Sendikası Genel Merkez kuruculuğu görevlerini yürüttüm. 33 yıldır Lüleburgaz'da mimarlık yapıyorum. Bunun yanı sıra üniversite yıllarından bu yana CHP'de aktif görevlerde bulunuyorum. Üniversite öğrencisiyken CHP Genel Merkezi'nde çalıştım. CHP Kırklareli İl Yönetim Kurulu üyeliği ve iki dönem CHP Lüleburgaz ilçe başkanlığı ve kurultay delegeliği yaptım. Sanayi ve tarım kenti Lüleburgaz sakinlerinin, “çağdaş” bir şehirde yaşamayı hak ettiğini düşünüyorum. Bunu gerçekleştirmek hedefiyle CHP Lüleburgaz İlçe Başkanlığı görevimden ayrılarak, CHP Lüleburgaz Belediye Başkan aday adayı oldum”.dedi.
Uzun yıllardan beri Trakya'daki yeşil alanların korunması, çevre bilincinin artırılması amacıyla aktif olarak çalıştığını da vurgulayan Kayan “ Doğal Yaşamı Koruma Vakfı, Marmara Çevre Platformu'nun organizasyonlarında katılımcı ve düzenleyici olarak yer alırdım. Ergene Nehri'nde kirliliğe dur demek ve Ergene'ye sahip çıkmak için çaba gösteriyorum. Lüleburgaz'ı her alanda ve her anlamda yaşam kalitesi yüksek, erişilebilir, yeşil, çağdaş bir şehre dönüştürmek, 33 yıllık mimarlık deneyimimi ve çevreciliğimi şehre yansıtmayı planlıyorum. Lüleburgaz Belediye Başkanı seçilirsem; Engellilerin rahatça dolaşabileceği kaldırımlar, sinyalizasyon ve sesli uyarı sistemleri ile donatılmış, erişilebilirliği yüksek bir kent oluşturmak, Gençleri kültür, sanat, spor ve yaşam alanlarına taşıyacak parklar, spor salonları ve kentsel düzenlemeler yapmak, Yaşlıların yaşamını kısıtlamayan, onları toplumun içine katan, kent yaşamı içerisinde aktif hale getiren düzenlemeler sunmak, Meslek edindirme çalışmaları ile gençlerin kendilerini geliştirmesine ve iş bulmasına olanak sağlamak, Şehrin en büyük sorunlarından biri olan otopark ve trafik sorununu çözmek” yapacağım çalışmalar arasında olacak. Lüleburgaz'ın yıllardır biriken sorunlarını çözmeye talip olurken, gençlere, yaşlılara, engellilere yeni alanlar yaratmayı; çevreye bir çevreci gözüyle bakmayı, kenti bir mimar gözüyle yönetmeyi hedefliyorum”dedi. Ertan BAYER


