Ertan BAYER –Konuyla ilgili olarak SGK’dan yapılan açıklama şöyle “Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Stratejisi Eylem Planı kapsamında Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı ilimiz ve ilçelerdeki Vergi Dairelerinde görevli personel ve Kırklareli Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünde görevli Sosyal Güvenlik Denetmenlerinin katılımı ile 19.08.2013-23.08.2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen yaygın ve yoğun denetimde 1 işyerinin açılış tescilinin bulunmadığı ve 47 kişinin kayıt dışı olarak çalıştığı tespit edilmiş olup, söz konusu kayıt dışı(sigortasız) işçi çalıştıran işyerlerine sigortasız çalışan her bir kişi adına 2.043,00-TL İdari Para Cezası uygulanarak, işyerlerinin yararlanmış olduğu prim teşvikinden 1 yıl süre ile yararlandırılmaması yönünde işlem tesis edildiği, işyerlerinin ağır cezai müeyyideler ile karşı karşıya kalmaması için çalıştırdığı kişilerin mutlaka Anayasal bir hak olan sosyal güvenliğinin sağlanması için sigortalı tescillerinin yaptırılması, kayıt dışı işçi çalıştırılmaması gerektiği Kırklareli Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü yetkililerince önemle vurgulanmıştır.
6111 sayılı Kanunun 51 inci maddesiyle Kanuna eklenen ek 6 ıncı madde ile 1/3/2011 tarihinden itibaren ticari taksi, dolmuş ve benzeri şehir içi toplu taşıma araçlarında çalışanlardan bir veya birden fazla kişi yanında kısmi iş sözleşmesiyle bir ay içinde 10 günden az çalışanlara, kendileri tarafından prim ödemeleri imkanı sağlanmıştır. Bu sigortalılar, 5510 sayılı Kanunun hizmet akdi kapsamında sigortalı sayılacaktır. Kendi sigortalılıklarından dolayı aylık alan (emekli maaşı alan) sigortalılar ek 6 ncı madde kapsamında sigortalı olamayacaklardır. Ancak, emekli olan şoförün toplu taşıma aracı sahibi yanında 10 günden az ya da fazla çalışması olup olmadığına bakılmaksızın veya başka bir işyerinde sigortalı olması halinde sosyal güvenlik destek primi kesileceği Kırklareli Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü yetkililerince önemle vurgulanmıştır” denildi.




