Ertan BAYER –Ülkü Ocakları’nın Mısır’da yapılan darbeyi kınadıklarını da belirttikleri açıklama şöyle “Öncelikle Mısır’da ki darbecileri kınıyor, Mısırlı din kardeşlerimize de verdikleri demokrasi savaşında Yüce rabbimizden niyaz ediyoruz. Her Müslüman Türk gibi bizimde yaşananlara kayıtsız kalmamız imkansızdır. Şüphesiz Türkiye’de darbelerden en fazla zarar gören ideolojik hareket mensubu olmaktan şeref duyduğumuz Ülkücü harekettir.
Ama Türkiye Cumhuriyeti’nin özellikle Büyük Ortadoğu Projesi kapsamında bu kadar aktif rol oynaması bizi ziyadesi ile kaygılandırmıştır. Özellikle Ortadoğu’da ki ateşe körükle gidilmesi ülkemizin hayrına değildir. Suriye’ye Mısır’a karşı alınan bu tavırlar ülkemize düşman kazandırmakta ve açıkça görülmektedir ki ABD’nin ayak işlerine talip olmaktır. Büyük Ortadoğu projesi Müslüman Türk Milletini Orta Asya’ya sürme projesidir. Bu gün 40.000 canın katili olan caniyi kahraman ilan edenler, Ortadoğu’nun dibi olmayan kuyusundan su içmeye kalkmışlardır. Ne hazindir ki Mısır’ı kollayanlar Doğu Türkistan’ı, Kerkük’ü, Karabağ’ı kollamamışlardır. Oradakiler Müslüman değildir de bizim mi haberimiz yoktur? Yaşanan olaylar sıranın Türkiye’ye geleceğini ap açık göstermiştir. Bizim yetkililere tavsiyemiz Amerika’yı dinlemeyi bırakıp Ortadoğu çıkmazının terk edilmesi ve Orta Asya Türklerine Gerekilen Desteğin verilmesidir. Şüphesiz bu yol daha hayırlı olacaktır”denildi.




