Altyapı – Üstyapı

Yazar - Ozan Akarsu

Altyapı – Üstyapı  

Yaklaşık 1 aydır, gerek sosyal medyada gerek yerel basılı medyada Lüleburgaz’daki altyapı ve üst yapı çalışmalarına dair haberler görüyoruz.

Kimi yerde sıcak asfalt serilirken kimi yerde aşınma tabakası seriliyor, kimi yerde de rögar kapakları ve yağmur suyu tahliye ızgaraları yol kotu seviyesine getiriliyor.
Bu çalışmalardan en dikkat çekeni, TOKİ yolu olarak da bilinen Millet Caddesi ile İstasyon caddesinin kesiştiği noktada sürücülerin ve yayaların can güvenliği için hız kesici ve trafik işaretleme çalışmaları oldu.
Sık sık orada yürüyüş yapan bir vatandaş olarak ne zaman kavşakta acı bir fren sesi duysam ürperirdim. Henüz bir kazaya hiç rast gelmedim ama yerel haberlerde mutlaka bir kaza haberi okurdum. Ardından da ‘’burada sürücülerin hızını kesecek, geçiş hususunda onları en azından yavaşlamak adına zorlayacak ciddi çalışmalar yapılmalı’’ diye düşünürdüm.
Çünkü burada meydana gelen kazalar yüzünden hayatını kaybeden vatandaşlarımızın yanı sıra pek çok vatandaş da yaralandı.
Nitekim Lüleburgaz Belediyesi’nin buradaki son işaret çalışmasından 1 hafta sonra yine bu caddede kaza oldu. Bu sefer yaşanan kazada bir minibüs ile sürücü kursu aracı çarpıştı ve bir vatandaşımız yaralandı.
Öncelikle sürücüleri bu güzergâhta dikkatli olmaya davet ediyorum. Ne olursa olsun, TOKİ’den kavşağa ya da kavşaktan TOKİ’ye kadar olan mesafede haddinden fazla bir hız yapılmamalı. Millet caddesi, şimdilerde trafik yoğunluğu düşük, yol yapısı hız yapmaya elverişli olsa da ilerleyen yıllarda İstasyon Caddesi ile beraber Lüleburgaz’ın en önemli ve en işlek noktalarından biri olacak. Millet Caddesi deyince insanlar hala ‘’orası neresi?’’ gibi bir tepki veriyor ama gün gelecek, en az İstanbul Caddesi veya İstasyon Caddesi kadar bilinir olacak. Ben o caddede yürürken, bunu hissedebiliyorum ama hızlı giden araçlar yüzünden güvende hissetmiyorum.
Lüleburgaz Belediyesi’nin ulaşım hususundaki sorunlarını çözme gayretini de saygıyla karşılıyorum ama buradaki üstyapı çalışması, artık çizgi ve işaretlerden ibaret kalmamalı. Mümkünse hız kesici her türlü çalışma yapılmalı.
Bununla beraber çocuk parkları, okul, spor ve konut alanları gibi yaya hareketliliğinin yoğun olduğu yol kesimlerindeki çalışmalar da gözden geçirilmeli.
Önümüz kış. Havalar soğumadan yapılan altyapı ve üstyapı çalışmaları ilk sınavını ilerleyen aylardaki yağışlar ile beraber verecek. Şimdiden Millet Caddesinin daha fazla çalışmaya ihtiyacı olduğunu düşünmeye başladım. Umarım tez zamanda bir çözüme kavuşur.

                                                             

http://www.hurfikir.com.tr adresinden 28 Mart 2024, 21:46 tarihinde yazdırılmıştır.