ÖĞRENCİNİN ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİ

Yazar -

ÖĞRENCİNİN ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİ

            Öğretmenlik yaptığım yıllarda, öğretim yılı başında dersine girdiğim öğrencilere, öğretmenleri olarak benden ne beklediklerini sorardım. Bunlardan en önemli üçünü verdiğim küçük bir kâğıda yazıp bana vermelerini isterdim. Onlar da kimliklerini belirtmeden yazar bana verirlerdi. Ben de bunları değerlendirip kendime yön vermeye çalışırdım.

            Bunlar öğretmenliğin anayasa bilgileridir. Bunların hepsini burada saymam mümkün değildir. Bunlar arasında bana göre önemli olan bazılarını faydalı olur diye burada saymak isterim.   

            Öğretmen, branşı ile ilgili bilgileri tam ve doğru olarak bilmelidir. Konuları anlaşılır bir dille ve günlük hayattan örnekler vererek anlatmalıdır. Kendi branşı dışındaki konularda da bilgi sahibi olmalıdır. Çok okumalı, genel kültürünü artırmalıdır.

           Öğretmen, öğrencilerin ufkunu açan ilginç bilgiler vermeli, onların fikirlerine saygı duymalı yeni fikirlere açık olmalı, öğrencilere isimleri ile hitap etmelidir.

            Öğretmen, bazen memleket meselelerini sınıfta konuşmalı, güncel konuları değerlendirmelidir. Öğrencilerin seviyesine uygun ders anlatmalıdır. Şık giyinmeli ve bu konuda öğrencilerine örnek olmalıdır. Öğrencilerin ders dışı sorunları ile ilgilenmelidir.

            Öğretmen, öğrencileri guruplaşmaya sevk edecek tartışmalara fırsat vermemelidir. Not verirken kılı kırk yararak çok dikkatli davranmalıdır. Çalışkan öğrencileri mutlaka ayırt etmelidir.

            Öğretmen, öğrencilerle okulda ve okul dışında çeşitli sosyal ve eğitsel faaliyetlere katılmalıdır. Derslerde tatlı sert olmalı, öğrencilere konularla ilgili espriler yapmalı ve hikâyeler anlatmalıdır.

            Öğretmen, öğrencilere yanlış davranışlarında hoşgörülü davranmalı, notu silah olarak kullanmamalıdır. Konuları öğrencinin dikkatini diri tutacak şekilde işlemelidir. Bunun için öğrencilerin de konu anlatmalarına fırsat vermelidir.

            Öğretmen, öğrencilerle alay etmemelidir. Her konuda mutlaka örnek olmalıdır. Onlara eşit ve yakın davranmalı, yapamayacakları ödevler vermemelidir.

            Öğretmenin sınıfta kullanacağı tebeşir, silgi gibi araçları, yanında getirmeli, tahtayı öğrencilere sildirmemelidir. Yazılı yoklamaların zamanı bir hafta önceden öğrencilere bildirilmelidir. Diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak ödev ve sınav günlerinin zamanı çakışması halinde öne veya arkaya kaydırmalar yapmalıdır.

            Öğretmenin hazırlayacağı sınav soruları sayıca çok, seviyeye uygun, kısa cevaplı

Ve öğretici olmalıdır. Eğitimin hiçbir safhasında dayak olmamalıdır. Ders konusunun işlenmesi teneffüse çıkış zili çalınca bitirilmelidir.

            Öğretmenin, en büyük müfettişi öğrencilerdir. Bu gerçek unutulmasın. Bu satırların yazarı öğretmenliği büyük çapta öğrencilerinden öğrenmiştir. Öğrencileri öğretirken kendisi de öğrenmiştir. Her değişmeyi ve gelişmeyi öğrencilerden aldığı tepkilerle sağlamıştır. Şimdiki öğrenciler çokbilmiş oluyorlar. Bunun için öğretmen öğrencilerinin gerisine düşmemelidir.

            Öğretmen, eğitim sırasında öğrenciyi etkilemesi bakımından çok önemli bir elemandır. Eğer öğretmen, öğrencinin fikir ve düşüncelerini zamanla değiştirip, yenilerini edindiremiyorsa Bu çok tehlikeli bir yolda yürüyor anlamına gelir.  

                                                                          

http://www.hurfikir.com.tr adresinden 24 Nisan 2024, 02:58 tarihinde yazdırılmıştır.