ÖĞRENCİLERDE ÖDEV BİLİNCİ NASIL GELİŞTİRİLİR

Yazar -

ÖĞRENCİLERDE ÖDEV BİLİNCİ NASIL GELİŞTİRİLİR

   Kimi çocuk şevkle ödevlerine başlarken, kimisi tek başına oturmak için türlü bahaneler üretir

Ödev yapmak sürecinde ailelerin çocuklarına karşı tutumları büyük önem taşıyor.

                Okul dışında kalan zamanda da çocuk öğrenme sürecine devam eder. Çünkü öğrenim yalnız okulla sınırlı değildir. Bu nedenle okul dışında kalan zaman diliminde de öğrenme sürecinin ve kontrol

Edilmesi çocuğun öğrendiklerinin kalıcı olması açısından çok önemlidir.

                Ödev yaparken belirli aralıklarla ara verilmesi ve bu sırada çocuğun ödüllendirilmesi onun ödev yapmaya yönelik isteklenmesini artırmaktadır. Çocuğun uyku ve yemek saatlerinin düzenli olmasına özen gösterilmeli. Haftanın belli bir günü tatile ayrılmalıdır. Okuldan geldiğinde dinlenmesi için ona belli bir süre vermeli ve ödev yapmak için ayıracağı zamana çocukla birlikte karar verilmelidir.

Dinlenirken çocuk ana-babasıyla sohbet edip oyun oynayabilir. Ya da yemek yiyebilir.

                Ev ödevlerinin amacı öğrencinin ana-baba öğretmen ya da bir başka kişiden destek almadan

Bağımsız olarak verilen sorumluluğu yerine getirmelidir. Böylece çocuk kendi kendine Sürekli artan

Bilgiye ulaşabilir ve o bilgileri işleyerek kendi düşünce biçimini oluşturabilir.

                Çocukların ödev yapma koşulları kendi bireysel koşulları doğrultusunda düzenlenmelidir.

Bunun için ödev yaparken ses, ışık, mobilya düzeni ısı faktörlerinin çocuğun rahat edebileceği şekilde

Belirlenmesi gerekmektedir. Çocuklara ders çalışacakları ya da ödevlerini yapacakları uygun ortamlar

Sağlanmalıdır. Çalışma odasında televizyon gibi dikkat dağıtacak eşya ya da cihazlar olmamalıdır. Oda ısısı ortalama 23 derece olmalıdır. Çünkü daha sıcak ya da soğuk ortamlar öğrenmeyi olumsuz etkilenmektedir.

                Çocuğum sınıfın en başarılısı olmasın diye şartlandırdığımızda çocuk başaramadığını anladığı zaman yenilgiyi kabul etmek psikolojisi içinde her şeyi bırakır. Onun için çocuğa başarabileceği hedefler koyup bunlara ulaşmanın zevki yaşatılmalıdır. Başarısı görülen ve takdir edilen çocuk gördüğü sevgi ve övgüyü kaybetmemek için kendini harekete geçirir. Sonuç itibari ile çocuğun çabaları anne-baba tarafından takdir edilmeli, çocuğa her zaman desteklendiği hissi verilmelidir.

                Ders ve ödev programı yazılı olmalı ve görülebilecek bir yere asılmalıdır. Gerektiğinde değişiklik yapılmaya açık olmalı ve program uygulanmadığında kararsız kalmadan hemen yeni bir düzenleme yapılması gerektiğini vurgulamalı . 20-30 dakikalık çalışma zamanına 10-15 dakikalık ara vermeler olabilir. Bu düzenleme çocuğun dikkat süresine göre artırılır ve azaltılabilir. Dersten sonra kısa bir tekrar bilgilerin kalıcı olması açısından faydalı olur.    

 

                Ödevlere yardım konusunda odanın düzeninde abartıya kaçılmamalıdır. Ödevlerin tamamının ya da büyük bir kısmının anne-baba ya da aile büyükleri tarafından yapılması çocukları rahatlığa ve tembelliğe sürükleyebilir. Çocuğa ödevlerin kendi başına yapılması gerektiği izah edilmelidir. Ölçüyü kaçırmadan gerektiği durumlarda müdahale edip yol gösterilmelidir.                                                                                                                                          

http://www.hurfikir.com.tr adresinden 29 Mart 2024, 13:08 tarihinde yazdırılmıştır.