Yapay zekâyla LGS’de rekor başarı

Bahçeşehir Koleji’nde öğrenim gören 23 öğrenci LGS’de 500 tam puan yaparak Türkiye birinciliği elde etti. LGS’de rekor başarı yakalayan Bahçeşehir Koleji’nin genel Müdürü Özlem Dağ, kurumun başarısının yapay zeka tabanlı kişiye özel öğrenme platformu olduğunu söyledi.
Yapay zekâyla LGS’de rekor başarı  

Koronavirüs salgını gölgesinde gerçekleştirilen 2020 Liselere Geçiş Sınav’ından (LGS) bu yıl 181 şampiyon çıktı. Öğrenciler 3 ay boyunca sınava evlerinde,  uzaktan eğitim ile hazırlandı. Bahçeşehir Koleji bu yıl 23 şampiyon çıkararak bir rekora imza attı. Çocukların okullardan uzak kaldığı pandemi döneminde yakaladıkları başarıyı Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Dağ,  ‘‘ Pandemi nedeni ile Marttan bu yana uzaktan eğitim sürecinde sınav hazırlıklarını yürüten öğrenciler, geçen yıla göre 600 bin fazladan adayın dâhil olduğu sınava yapay zeka tabanlı kişiye özgü öğrenme platformuyla hazırlandı. ’’ ifadelerini kullandı.

Yakalanan başarının temelinde 3 ana etken olduğunu belirten Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Dağ “Kişiye Özgü Öğretim Modeli, STEM+A ve ulusal sınavlara tam hazırlık sistemi bu başarının 3 önemli ana etmeni. Bu öğeleri yapay zeka tabanlı Metobox’a taşıyarak derinleştirdik. Uzaktan eğitim sürecinin, öğrencilerin ulusal sınavlardaki başarısını olumsuz yönde etkileyeceği düşünülüyordu. Ancak bu yöntemlerle Bahçeşehir Koleji öğrencileri geçen yıla oranla da daha büyük başarı elde etti. Bu hem kurum hem ülke açısından çok gurur verici ancak daha da önemlisi Türkiye eğitim camiasına çok iyi bir örnek sunulmuş oldu. Ulusal sınavlara hazırlıkta yeni bir dönem başlayabilir ’’ diye konuştu. İki yıldır uygulanan Metobox’ın uzaktan eğitim sürecinde Metodbox ana platform haline geldiğini anlatan Dağ, ‘‘ Denenmiş, geliştirme aşaması büyük ölçüde ilerlemiş bir üründü. Bu süreçte online eğitim için de yine Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları bünyesinde SeeMeet uygulaması geliştirildi. İstanbul ve Ankara’daki teknoparklarda 100’e yakın mühendis yıllardan beri bu tür uygulamalar üzerinde çalışıyor. Bu nedenle uzaktan eğitime geçildiğinde Bahçeşehir Koleji hazırlıklıydı ’’ diye konuştu.

Pandemi döneminde 1 milyon 142 bin 784 saat online ders yapıldığını ifade eden Özlem Dağ “Başından itibaren öğrenciler hem canlı derslere hem sınavlara hem de Metodbox’ta yürütülen dijital öğrenme platformuna ilgi gösterdi ve bu ilgi gün be gün arttı. Dijital dünyanın içine doğan, bu şekilde öğrenen çocuklar aslında bu süreçte eğitimin de dijital olabileceğini fark etti. Bu da onların derslere ve sürece olan ilgisini hep yüksek tuttu. Ölçme değerlendirme sistemi kontrol ve takip sistemi de programın başarıyla yürütülmesini önemli unsurlarından. ” diyerek sözlerini noktaladı.

Buğra KAYA

http://www.hurfikir.com.tr adresinden 19 Nisan 2024, 19:10 tarihinde yazdırılmıştır.