Vali Ekici’den Jeotermal Enerji toplantısı
Okçular dereceler ile döndü
Şamiloğlu Sporcusu Dünya 3. Sü oldu
Barış Mahallesinde kimlik yenileme seferberliği
Bu yazı 20 Temmuz 2022, Çarşamba 07:09:52 tarihinde eklendi. 2030 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

NEDEN AKDENİZ DİYETİ? - İlke Doğan

NEDEN AKDENİZ DİYETİ?

 

 Akdeniz diyeti yıllardır en iyi diyet seçiliyor. Yapılan çalışmalarla kalp sağlığı, şeker hastalığı gibi hastalıklarda tedavide ve koruyuculuk aşamalarında olumlu etkisi kanıtlandı.

Genel olarak Akdeniz diyeti, Akdeniz kıyılarındaki ülkelerde yaşayan bireylerin beslenme düzenini tanımlamak için kullanılan genel bir tabirdir.

Akdeniz diyeti, katı kuralları olmayan bir beslenme şekli. Meyve, sebze, tam tahıllı/kepekli gıdalar, baklagiller, kuruyemişler ve sağlıklı yağlardan zengin; işlenmiş her türlü gıda, ilave şeker ve işlenmiş tahıllardan olabildiğince kısıtlı bir beslenme modelidir.

Akdeniz diyetini diğerlerinden ayıran en önemli özellik ise kırmızı et yerine beyaz et ve balık tüketiminin ön planda olmasıdır.

 

Yararları neler?

-      İçerdiği yüksek posa, bağırsak sağlığını düzenler ve kabızlığı önler.

-      İşlenmiş gıda ve şeker içeriği düşük bir beslenme modeli olduğundan tip 2 diyabet hastalığı olanlar için olumlu etkileri vardır. Ayrıca insülin direncini azalttığını gösteren çalışmalar mevcuttur.

-      Ağırlık yönetiminde yardımcıdır.

-      Balık, kuruyemiş, zeytin, zeytinyağı gibi sağlıklı yağlardan zengin besinler tüketildiği için kalp ve damar sağlığına faydalıdır.

-      Alzheimer, felç ve depresyona karşı koruyucu etkisi vardır.

-      Beyin sağlığı için oldukça yararlıdır.

 

Kimler için uygun?

Akdeniz diyetinin içeriğinde bulunan yüksek antioksidan, sağlıklı yağlar, zengin posa birçok hastalığın tedavisinde ve koruyuculukta önemli rol oynamakta. Bireysel besin hassasiyetleri haricinde, Akdeniz diyeti herkes için uygun ve uygulanabilir diyebiliriz.

 

Nasıl yapılır?

-      Haftada en az 2 öğünde balık veya deniz ürünü tüketin.

-      Haftada en az 2 öğünde fasulye, nohut, mercimek gibi baklagillerden tüketmeye özen gösterin. (Yemek olarak veya salataların içinde.)

-      Beyaz unla yapılan gıdalar yerine tam tahıllı, kepekli veya tam buğdaydan yapılan gıdaları tercih edin.

-      Haftada en az 2 günü etsiz, sebzeden zengin geçirin.

-      Her gün fındık, ceviz, badem gibi sağlıklı yağ içeren yağlı tohumları tüketin. (Porsiyon kontrolünü unutmayın.)

-      Kırmızı et tüketimini azaltın, beyaz et ve balık tüketiminizi arttırın.

 

Altını çizmem gerekir ki hiçbir beslenme programı tek başına kilo verdirmez, mucizeler yaratmaz. Beslenme programı size ve ihtiyaçlarınıza özel planlanmalıdır.

Ağırlık yönetimi ve hastalıklarda beslenme konusunda bir diyetisyene danışmanızı tavsiye eder, herkese sağlıklı günler dilerim…

 

 

 

 

Yazdır Paylaş
Diğer İlke Doğan Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek