Şeker Gübre depoları 10 Ağustos’ta satış ihalesine çıkıyor
Önce lastik çarptı, sonra otomobil
LÜLEBURGAZ’DA FECİ KAZA
Lüleburgaz’a Arefe günü iki Pazar kurulacak
Bu yazı 05 Kasım 2021, Cuma 09:43:44 tarihinde eklendi. 762 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Kentin Teknik Alt Yapısı - ÖZGÜR TERZİOĞLU

Kentin Teknik Alt Yapısı

 

Kentin Teknik Alt Yapısı

Şehir Planlamasının belki de en önemli ve akıllıca tasarlanması gereken bölümü teknik alt yapıdır. Planın bu bölümünde şebeke hatları, atık su gibi drenaj sistemleri, elektrik hatları, telefon-internet, doğal gaz geçişleri, çöplerin toplanması ve hatta otopark genellikle yol çalışmaları ile birlikte kaldırımların altı ve üstü kullanılarak bahsinde bulunduğumuz genel ihtiyaçlarımız giderilmeye çalışılmaktadır. Teknik alt yapı planlanırken en belirleyici çizginin “yol” olduğunu görüyoruz. Aslında yol, şehirler planlanırken hangi kriterlere göre düşünülerek çekiliyor? Kentimizde yeni yolların açılması için nasıl bir strateji geliştiriliyor? Gerçek anlamda kamu yararı mı düşünülüyor? Yoksa kasaba büyüklerinin mülklerine göre mi hesap yapılıyor? Lüleburgaz’ımızın alt yapı sorunsalını anlayabilmek için öncelikli olarak Google Map gibi Parsel sorgulama sitesinden teknik alt yapımızın geçtiği yolların hangi mantığa göre açıldığını gözlemleyebilirsiniz.

Nüfusu 50.000 civarında olan bir kasaba da ki yollar, meydanlar, kamu binaları, pasajları, çarşısı, pazar yeri, sanayii sitesi, oto park alanları, mahalleri, haneleri gibi yerleşim yerinin ana unsurlarını oluşturan tüm bileşenler 250.000 kişiye doğru ivmelenen yerlerde artık tekrardan planlanma sürecine alınmaktadır. Aslında bu durum Hükümet binasının yeni yerine taşınması ile birlikte başlamıştır. Lüleburgaz’ın son dönem için hazırlanan stratejik planında da benzer atılımlar için karar almaya hazırlandığını görüyoruz. Kongre meydanın yıkılıp tekrardan inşa edilecek olması artan talebin karşılanmasına yönelik bir hamle olsa da Lüleburgaz çarşısına daha derin bir delik açılacak olması ekonomik anlamda pek akıllıca bir yaklaşım değildir. Kongre meydanına harcanacak para ile kent ekonomisine ivme kazandırabileceğimiz ve hatta Belediyenin kasasına daha fazla para koyabileceği çalışmaları gündeme almak daha faydalı olacaktır. Dünya yeni bir çağa doğru ilerlerken alternatif fikirler üreterek çağdaş atılımlar yaparak bir taşla üç- dört kuş vurabileceğimiz hamleleri hesaplayabilmenin siyasi beceri olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple istasyon caddesi ile sakız köy meydanını birleştirmek için yapılacak hamle ile birçok alanda kentimizde sorun oluşturan düğümleri çözmeye başlayacağız. Alternatif yol çalışmasıyla birlikte öncelikli olarak kent trafiğini rahatlatabiliriz. Belki de bir daha otopark sıkıntısı çekmeyeceğimiz alanları bu hatla birlikte elde edebiliriz. Alternatif şebeke sistemi ile ilerleyen yıllarda susuzluk riskine karşı önlem alabiliriz. Yeni hatla birlikte geniş bir arazi üzerinde yeni iş merkezleri, parklar-bahçeler, kapalı çarşılar gibi yeni bir belediye binası ile birlikte meydan tanımına uygun bir alanı da kentimize kazandırabiliriz. Kongre meydanın yıkılarak yeniden yapım aşamasında yaşanabilecek sosyal baskıyı da hesaba katarsak böyle bir kararı veren grubun siyasi geleceği de pek parlak gözükmemektedir. Diğer yandan alternatif fikirler üreterek alternatif bir yol açmaya karar aldığınızda toplum tepkisini hissetmeyecek ve para kazanan, ekonomik anlamda daha rahat bir belediyecilik hizmeti vermiş olacaksınız.

Esas konumuza tekrardan döndüğümüzde ise alternatif iki yol sayesinde “yeşil hat” ve “İstasyon Caddesi ile Sakız köy meydanı” arasında kalan 700 metrelik olan hatla birlikte kentin teknik alt yapısına büyük bir kazanım sağlayabiliriz. Yeşil hat olarak bahsinde bulunduğum yol çalışması deremizin üstünden seyir ederken, istasyon caddesinin yeşil hattı kesmesiyle birlikte kentin ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir kanalizasyon hattını da istasyon caddesi boyunca su arıtma tesisine kadar çekebiliriz. Böylelikle Lüleburgaz deresini temizleyebileceğimiz bir çalışmayı da başlatırken, kentin su baskınlarıyla yönelik büyük bir alt yapı sistemi kurarak, İstasyon caddesinin altında geniş bir kirli nehir yatağı oluşturulabilir. Kentin genel sorunlarından birisi olan su baskınlarına yönelik yeterince büyük bir kanalizasyon hattı ve hattın tabanında deremizi kirleten kimyasal ve hayvansal atıkların geçtiği ikinci bir kanal ile birlikte kör düğüm haline gelen bütün sorunlarımızı çözebiliriz. Bu projenin başlamasıyla birlikte İstasyon Caddesi trafiğe kapanır mı? Sorusu önemli olduğu kadar günümüz teknolojisiyle binaların altından metro hatları, tüp geçitler gibi denizin altından, dibinden sayısız projeler üretilmiştir. İstasyon caddesi trafiğe kapatılmadan da bahsinde bulunduğum alt yapı çalışması kentimize kazandırılabilir.   

                                                        Özgür Terzioğlu

Yazdır Paylaş
Diğer ÖZGÜR TERZİOĞLU Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek