Murat Mahir Altan; “SAHTE GÜLÜŞLER DEĞİL, SAMİMİYET KAZANACAK”
Trakya'da sandık kurulu başkanlarına eğitim verildi
Seçim günü alkol yasak, eğlence mekânları kapalı
Ahmet Etem Oruç; “Çocuk bakım ve kreş projesi hemen uygulanacak”
Bu yazı 24 Eylül 2021, Cuma 09:32:01 tarihinde eklendi. 2674 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

SAKIZKÖY MEYDANI! - ÖZGÜR TERZİOĞLU

İstanbul yapılandırılırken hinterlandı olan bölgelerden en önemlisi Trakya’dır. Türkiye’nin Avrupa’ya açılan kapılarıyla, endüstriyel yatırımları bölgemizi stratejik bir konuma getirmiştir. Kanal projesiyle birlikte “Marmara Ringi” başta İstanbul, Tekirdağ, Çanakkale, Bursa, Adapazarı gibi büyük kentleri alternatif yollar ile birlikte yeni köprülerin inşası Marmara bölgesinin lojistik alt yapını güçlendirmeye başlamıştır. Özellikle İstanbul’un üçüncü boğaz köprüsü ile birlikte Yeni Havalimanı projelerine bağlantılı olarak Trakya Kuzey Oto Yolu Saray, Vize, Pınarhisar ve Kırklareli- Edirne’yi kapsamaktadır. Tüm bu gelişmeler çerçevesinde Lüleburgaz’ı ilgilendiren en önemli ulaşım hatları Edirne-İstanbul Demiryolu ile birlikte Pınarhisar’dan geçecek olan Kuzey Oto Yoludur.
SAKIZKÖY MEYDANI!

 

Hazır Lüleburgaz Belediyesi Trafik Master Planı ile ilgilenirken bahsinde bulunduğum konuyu da ciddi bir şekilde değerlendirmesi gerekiyor. Yazımın giriş bölümünde ki devletimizin yaptığı yol çalışmalarından bahsederken İstasyon Mahallesi ve Sakız köy meydanı son derece önemli hale geliyor. Lüleburgaz’ımızın kronik hale gelen trafik ve oto park sorunlarının çözümünü adına İstasyon Yolunun Sakız köy meydanına kesintisiz ve gidiş-geliş olarak bağlanması meselesi önemlidir. Özellikle Sakız köy meydanı Pınarhisar’ın gelişimsel süreciyle ilgili dikkat edilmesi gereken bir konumdadır. Trakya Kuzey Oto Yolu sanayii eksenli bir lojistik çalışma olduğu görülmektedir. İstanbulun sanayii bölgeleri olan İkitellinin Trakyaya taşınmasına ek olarak yine bahsinde bulunduğumuz yol güzergâhında saray ile vize arasına yeni OSBler kuruluyor. Trakyanın en önemli sanayii merkezlerinden birisi Çerkezköyde olmakla birlikte Kırklareli OSB Trakya Kuzey Oto Yolu üzerinde olacaktır. Bu yolun Lüleburgaz bağlantısı yine Turgut Bey köprüsü yanından eski yola bağlanacaktır. Tüm bu gelişmelerle Lüleburgaz özelinde Pınarhisar’ın gelişimsel sürecine yönelik gelecekte kentimizin trafik konusunda en sorunlu noktalarından birisini Sakız Köy ve Çeşme Meydanı olarak görüyorum. İlerleyen yıllarda Kentimizin Trafik kilidinin açılacağı 700 metrelik bir hat ve etrafında ki geniş alanlar sayesinde hem kentimizi ekonomik yönde geliştirirken, yeni kent meydanı ile birlikte Belediyemize daha kolay ulaşım ve oto park alanlarıyla kentsel dönüşüm gelecek için sorunsuz bir şekilde yapılabilir. Tabii Belediyemiz Trafik Master Planı için ne bütçeler ayırdı? Ya da Trafik Master Planı” ne kadar doğru bir söylem! Vatandaşın bunu değerlendirmesi gerekiyor. Lüleburgaz Orjinli Master Plan dan bahsederken diğer sorunlarımızın çözümlerine yönelik fikir geliştirirken Kent Ulaşımı” konusunu da  ele alıyorduk. Kent Aklı, Güvenliği, Ormanı, Ulaşımı, Ekonomisi, Peyzajı, Su yönetimi, Meydanı gibi birçok disiplini bütünleşmiş bir şekilde ele alınarak düşünülmesine Master Plan demeyi uygun gördük ve bu fikri bütünlüğü paylaşmayı Lüleburgaz halkından esirgemedik! Lüleburgazda ki kritik hatlar belli ve bir tanesinden bahsettik. Diğerleri Işıklar Caddesi olan Kuş Tepeye çıkan yol ile birlikte mevcut terminalin yani Pazar yerinin yanından geçen yoldur. İstasyon- Sakız köy meydanı hattıyla birlikte Işıklar Caddesi ile terminalin yanından geçen yol geleceğimizi planlarken ulaşım anlamında önemli hatlardır. Pınarhisar’ın gelişim süreçlerine yönelik hareket ettiğimizde tüm bu yolları Kent Ormanına bağlayacak yeni bir yola İhtiyacımız var.  Bahsinde bulunduğumuz bu yol, kentsel dönüşüme girmesi gereken mahaller ile birlikte mevcut caddeler birleştirilerek kentimize tek bir noktadan girişi olan Pınarhisar yolundan gelen araçlara alternatif bir ulaşım sağlanmalıdır.

L.B Orjinli Master Planda ki Yeşil Hat gidiş ve geliş olarak ayrılmış bir bulvar yolu olmalıdır. Bu yol muhtemelen D-100 karayoluna paralel bir şekilde bahsinde bulunduğum kent içi caddeler ile birlikte kesilerek Master Planın ana konularını oluşturan projelere de ulaşımı kolaylaştıracaktır. Yeni bulvar yolu Derenin öte tarafından geçerek alternatif bir ulaşım yolu olmalıdır. Yeşil Hattın önemi sadece Kent Ormanına kolay ulaşımı sağlamakla kalmayıp, sanayii eksenli Kuzey Oto Yolu ile birlikte gelişime açılan Pınarhisardan gelen trafiğinde ilerleyen yıllarda kent merkezimizi boğmaması adına önemlidir. Bugün ki şehir planımızın gelişimsel yönü olarak güney-batı istikametidir, fakat yerel siyaset hacimli ve orantılı büyümeye önem göstermelidir. Özellikle Sakız Köy Meydanı bu sebeple önemlidir. 

                                                               Özgür Terzioğlu

Yazdır Paylaş
Diğer ÖZGÜR TERZİOĞLU Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek