Trakya Birlik’ te Başkan değişti
Lüleburgaz Kılıçdaroğlu’nu bekliyor
LTSO’dan öğrencilere kırtasiye kartı
Tahsin Topaloğulları vefat etti
Bu yazı 15 Eylül 2021, Çarşamba 09:37:32 tarihinde eklendi. 93 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

METRONUN ‘M’ Sİ, ULAŞTIRMANIN ‘U’ SU - Metin ATLI

Konuyu biliyorsunuz. Ulaştırma bakanlığı kendi yaptığı metroyu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yaptı zannedilmesin diye metro logosunu değiştirdi. Ülkede hem belediyeler hem de hükümet metro yapıyor. Ama vatandaş hangi metroyu belediye, hangi metroyu ulaştırma bakanlığı yaptı bilemeyebiliyor. Aslında bu çok mu önemli? Önemli olan vatandaşa hizmet değil mi? Meğerse değilmiş.
 METRONUN ‘M’ Sİ, ULAŞTIRMANIN ‘U’ SU

 

Belediyeler kendi il ve ilçelerinde bazı yatırımlar yaparlar. Yol yaparlar, metro yaparlar, kültür merkezi yaparlar vs. Fakat bazı yatırımlar belediye bütçesini aşar. Belediye boğaza köprü yapamaz, otoban yapamaz, Marmaray yapamaz. Kanal İstanbul u yapamaz (ki zaten yapmaz). Çünkü bütçesi yetmez. Bu yatırımları da hükümet yapar. Bunları yaparken oranın belediye başkanlarıyla koordineli çalışırlar. Hükümetle belediyeler arasında uyum olursa ortaya da güzel işler çıkar.

                  Peki şu anki sistem de belediyelerle hükümet arasında uyum var mı? Yok. Çünkü şu an Partili Cumhurbaşkanlığı Sistemi var. Belediye kendisinden değilse yandı. Bırakın o belediyeye yardımcı olmayı, köstek olmak için elinden geleni yapıyorlar. Çünkübu belediyelerin başarısız olmasını istiyorlar.

                 Dünyanın her tarafında metronun logosu M işaretidir. Dünyanın neresine giderseniz gidin bu işareti görünce bilirsiniz ki orada metroya giriş var. İstanbul belediyesinin kendi logosu değildir. Ancak ulaştırma bakanlığı kendi yaptığı metronun logosunu değiştirdi. U yaptı. Evet logo böyle oldu. Metroyu belediye yaparsa M, ulaştırma bakanlığı yaparsa U logosu kullanılacak.  Saçmalığa bak.

            İstanbul’a Alman veya İngiliz turist geldi. M işaretini görünce metro olduğunu anlayacak. Ama U işaretini görünce kafası karışacak. Rehbere soracak. Rehber diyecek ki ‘efendim bu da metro, bu da metro’. Adamların kafasında bizim gibi tilkiler dolaşmıyor. Onlar düz mantık. Tabii olayı anlayamayacaklar. Acaba diyecekler “Türkler raylar üzerinde ama havada giden metro falan mı yaptı. Yoksa insansız ultra lüks metro yaptılar da buna U metrosu mu diyorlar?”

               Sonra rehber açıklayacak. Aslında ikisi de bildiğimiz aynı metro da. Ama birisini TC’nin belediyesi yaptı da, diğerini TC’nin ulaştırma bakanlığı yaptı da. Karışmasın diye 2 farklı logo var da.Japon turistin kafa iyice gidecek. Haaa demek ondan diyecek. Anlamış gibi yapacak. Ama asla böyle bir şeye kafası basmayacak. Sonra Japonya’ya döndüğünde suşi yerken arkadaşlarına Türkiye’nin ne kadar güzel bir ülke olduğunu ama bu Türklerin de bir o kadar garip insanlar olduğunu anlatacak.

            Türkiye gerçekten güzel mi?  Özel sektörde çalışırken fuarlara, yabancı firmalara giderdik. Bu nedenle pek çok ülke gezdim. Avrupa’nın en gözde yeri Paris’tir değil mi. Abartısız söylüyorum İstanbul Paris’e 5 basar. Ama bir metro sistemleri var, süper. 1900’lerin başında Afrika’dan siyah insanları getirip karın tokluğunda metro yapımında kullanmışlar. O zamanlar böyle iş makinaları yok. Herşey insan gücüyle. Metro yer altında ve birçok kat var. Herbir kattan ayrı bir metro geçiyor. İnsanlar genel de banliyö dedikleri kenar mahallelerde sakin yaşıyor. Şehir merkezinde çoğunlukla işyerleri var. Sabahleyin herkes işe metroyla geliyor. Sabah sabah sanki yeraltından insan fışkırıyor. Her gün yaklaşık 4 milyon insan metro kullanıyor.

           İlk hızlı trene İtalya’da bindim. O zamanlar hep şunu söylüyorduk. Türkiye de en büyük eksik metro ve tren. Bu konuda ne kadar geri kaldığımızı farkediyorduk. O nedenle metro, tren, hızlı tren gibi yatırımları kesinlikle desteklerim. Yeter ki 1 liralık işi 3 liraya yapmasınlar.

              Sonuç olarak bu yatırımları yapalım. Senin metron benim metrom gibi saçmalıklara son verelim. Ama Ulaştırma Bakanlığı bu konuda ısrar ederse bence şöyle yapsın. Biletleri de ayırsın. Belediyenin biletiyle U metrosuna binilmesin. Hatta U metrosu CHP’li ilçe belediyelerinin olduğu yerlerde durmasın. Yolcu almasın, yolcu indirmesin. Eskiden İstanbul’dan Edirne’ye giden tren bazı yerlerde Yunanistan topraklarından geçiyor, sonra tekrar Türk topraklarına giriyormuş. Yunanistan’dan geçerken kapılar kapatılır, kilitlenir, Yunanistan’dan geçtiğimiz uyarıları yapılırmış. U metrosunda da böyle olsun. Metro Sarıyer, Beşiktaş gibi CHP belediye sınırından geçerken kapılar kapatılsın, kilitlensin ve CHP belediye topraklarından geçildiği uyarıları yapılsın.U metrosuAKP üyelik kartı olanlara bedava olsun. Bunun zararı CHP’lilere 2 kat pahalı bilet satılarak karşılansın. Böylelikle belki herkes AKP’li olur, bu sorunlar da kendiliğinden çözülür.

 

Yazdır Paylaş
Diğer Metin ATLI Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek