Murat Mahir Altan; “SAHTE GÜLÜŞLER DEĞİL, SAMİMİYET KAZANACAK”
Trakya'da sandık kurulu başkanlarına eğitim verildi
Seçim günü alkol yasak, eğlence mekânları kapalı
Ahmet Etem Oruç; “Çocuk bakım ve kreş projesi hemen uygulanacak”
Bu yazı 06 Nisan 2018, Cuma 09:34:27 tarihinde eklendi. 1253 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

ÜÇ MERHALEDE İÇKİ YASAĞI - Ahmet Bostancı

ÜÇ MERHALEDE İÇKİ YASAĞI

 

İslam insan fıtratına uygun dindir. Akla önem verir. İnsanın kabiliyetlerini ve zaaflarını dikkate alır. İnsanı yaratan ve en iyi bilen Allah’tır. İslam’ın hükümlerini koyan da Allah’tır. İslam’ın emir ve yasakları insan fıtratına uygundur. İnsanın menfaati, dünya ve ahiret mutluluğu içindir. Emir ve yasaklar sebepsiz değildir, hikmete dayalıdır.

İçki yasağı da böyledir. İçki hicretin 4. yılında üç safhada yasaklanmıştır. Hedefinde insanın aklını, neslini, parasını, sağlığını, aile huzurunu koruma vardır.

Peygamberimiz (as) Medine’ye geldiği zaman henüz yasak olmadığı için, birçok insan içki içmeye devam ediyordu. Ama bir taraftan da peygamberimize sormadan edemiyorlardı. Ömer(ra) de: “Allah’ım! İçki hakkında bize kesin bir hüküm bildir” diye dua ediyordu. Bunun üzerine şu ayet nazil oldu. “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar; De ki: Bu ikisinde insanlar için büyük zarar ve bazı faydalar vardır. Zararları faydalarından büyüktür…” (Bakara:219)

Bunun üzerine bazı Müslümanlar zararından dolayı içki içmeyi bıraktı. Bazıları ise devam etti. İçkinin zararlarından dolayı halk arasında bazı hoş olmayan durumlar yaşanıyordu. Bir defasında da ashaptan biri akşam namazını kıldırırken, aldığı içkinin tesiriyle namazı bozacak şekilde kur’an kıraatini yanlış yaptı. Bunun üzerine şu ayet nazil oldu. “Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, yolcu olan müstesna, cünüp iken de namaza durmayın…” (Nisa:43) Bu ayet yasağın ikinci safhasını oluşturuyordu. Ashaptan bazıları peygamberimize gelip; “Ya Rasülallah! Biz namaz vakti yaklaşınca içki içmeyiz.” Dediler. Peygamberimiz onlara bir şey demedi. Ancak bir münadi çıkararak: “Sarhoşken namaza yaklaşmayın!.” diye duyuru yaptırdı. Hz. Ömer (ra): “Allah’ım içki hakkında bize kesin bir beyanda bulun.” Diye duasını tekrarladı. Bunun üzerine Allah(cc) şu ayetleri gönderdi. “Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar, fal okları şeytan işi pisliktir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.”(Maide:90) “Şeytan içki ve kumar yoluyla aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi?.” (Maide:91)

Bu ayetler geldikten sonra Peygamberimiz(as)in emriyle, “haberiniz olsun içki ve kumar haram kılınmıştır.” Diye duyuru yapıldı. Bunun üzerine inananlar, “artık içkiden ve kumardan vazgeçtik” dediler. Evlerindeki içkileri döktüler. Dökülen içkiler Medine sokaklarında seller oluşturdu.

Peygamberimiz buyurdular ki: “Muhakkak ki Allah, içkiye, onu yapana, yapılan yere, onu içene, içirene, taşıyana, taşıtana, satana, satın alana, onun bedelini ve kazancını yiyene lanet etmiştir.” (Ebu Davut:2:292)

“Kim dünyada devamlı içki içer de, tevbe etmeden ölürse, ahirette o kimse ahiret şerbeti içemez.”(müslim:5:100)

“İçkiden uzak durun, çünkü o tüm kötülüklerin anahtarıdır.”(Hakim müstedrek:4:145)

“İçki tüm kötülüklerin anasıdır.” (D.kutni:4:247)

“Çoğu sarhoş edenin azı da haramdır.” (Ebu Davut:2:294)

 

                                                                                                                                     

Yazdır Paylaş
Diğer Ahmet Bostancı Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek