Murat Mahir Altan; “SAHTE GÜLÜŞLER DEĞİL, SAMİMİYET KAZANACAK”
Trakya'da sandık kurulu başkanlarına eğitim verildi
Seçim günü alkol yasak, eğlence mekânları kapalı
Ahmet Etem Oruç; “Çocuk bakım ve kreş projesi hemen uygulanacak”
Bu yazı 03 Ekim 2016, Pazartesi 09:07:55 tarihinde eklendi. 3078 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

BİSİKLET -

BİSİKLET

Modern toplumlarda en sağlıklı ve hesaplı ulaşım aracı olarak görülen bisiklet, ne yazık ki ülkemizde küçük yaşta çocuklara hediye edilen bir oyuncak, belli bir yaştan sonra kullanıldığında da karizma sarsan bir araç olarak görülüyor.

Toplumda kalıplaşan bazı yargıları sürekli sorgulamışımdır. Kim çıkarmış, ne için, bize yararı nedir? gibi düşünceler sürekli dolaşır durur kafamda. Mantıklı gelen şeylerin olduğu gibi saçma bulduğum şeylerde çoktur bu yargılarda. Bisikletin belli yaştan sonra kullanılmaması da yanlış bulduğum yargılardan bir tanesi. Koca adam oldun ne işin var bisiklet tepesinde? diye bir soru cümlesini çok duyarız mesela.  Neden? Bisiklet kullanmanın belli bir yaşı, kullanım kılavuzu mu var da biz mi bilmiyoruz?

Bisiklet, çocukluk hayalidir… Çocukken babamızın aldığı en güzel hediyedir. Her çocuğun hayallerini süsleyen bir şeydir… Özgürlüktür, benzin istemez, şarjı bitmez… Sağlıktır en önemlisi. Doğaya olan saygıdır…

Bisiklet, birçok Avrupalının gözünde, bir ülkenin gelişmişlik oranı o ülke insanlarının bisiklete binme oranıyla doğru orantılı. hem daha sağlıklı, hem de ekolojik açıdan zararsız. Avrupa Bisiklet Federasyonu tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Danimarka ve Hollanda bisiklet kullanımı açısından ilk sıralarda. Nüfusu 16 milyon civarında olan Hollanda'da yaklaşık 20 milyon bisiklet bulunuyormuş.  Yani Hollandalı bir ya da birden fazla bisiklete sahip. Türkiye ise bu sıralamada yer almıyor. Norveç’te Dünyanın bisikletler için üretilmiş ilk yürüyen merdiveni olan CycloCable, ülkeyi ziyaret eden turistlerin ilgi odağı olmuş. Çoğu Avrupa kentlerin belediyeleri trafikte bisiklet kullanımın artması ve diğer trafik araçlarına rekabet olması için bütçesinden her yıl 1 milyon Euro'ya yakın harcama yapıyormuş.

Bütün bu gelişmeler neden bir Avrupa ülkesi olamadığımızın, yeniliklere kapalı, kalıplaşmış değer yargılarından oluşan bakış açısının olduğunu gözler önüne sermeye yetiyor.  Geçtiğimiz yıl bisikletiyle 40 ülke dolaşan Fransız Gezgin, Marmaris’te trafik kazasında can verdi diye bir haber okumuştum. Bir otomobilin virajda arkadan çarptığı Fransız bisikletçi 59 yaşındaki Christian Jean Auguste Niaffe yaşamını yitirmişti.

Trafik canavarlarıyla meşhur ülkemizde, bisiklet sürmek bile zor. Bisiklet yollarını işgal eden yayalar, araç sürücüleri… Bu da yetmezmiş gibi birde bisiklet sürücülerinin karşılaştığı anlamsız tepkiler ve hakaretler. “Bisiklet” bir ulaşım aracıdır ve bisiklet yolu bisiklet sürücülerinin hakkıdır!

Lüleburgaz’da da bisiklet sevgisinin her geçen gün artması oldukça sevindirici bir durum. Her sokak başında 7’den 70’e bir bisikletliye rastlamak mümkün. Lüleburgaz’da bisiklet kullanımının artmasında kurulan Lüleburgaz Bisiklet Derneği ve Hedef Doğa Sporları Grubu’nun etkisi de büyük. Kısa sürede insanlara bisiklet sevgisini aşılamayı başardılar. Lüleburgaz Belediyesi de farkındalık yaratma adına 2017 yılını “Bisiklet” yılı ilan etti.  Örnek bir projeye de imzasını atarak Lüleburgaz Motosiklet ve Bisiklet Akademisi (LYMBA) projesini inşa etti. Proje faaliyete geçtiğinde Lüleburgaz’da bisiklet ve motosiklet kullanımını teşvik etmek ve yaşadığı trafik sorunu için bir makro bir önlem alınması hedefleniyor. “Bisiklet Yılı” ilan edilen 2017 yılında ne gibi çalışmaların yürütüleceğini bekleyip göreceğiz. Aktif bir bisiklet sürücüsü olarak Lüleburgaz’da en büyük sıkıntı bisiklet yolunun yeterli olmaması. Güvenli ve rahat ulaşım bir ulaşım için öncelik yol sorununa verilmeli.  Bisiklet park alanlarının yaygınlaştırılması, bisiklet kiralama sistemlerinin oluşturulması gibi yeniliklerle de bisiklet kullanımına ilgi artabilir.

“Ne zaman bisiklet üzerinde bir yetişkin görsem, insanlığa dair umutlarım artar.”

H.G.Wells’in sözünde de vurgulandığı gibi daha fazla kadını, yetişkini bisiklet üzerinde gördükçe daha iyi bir dünyaya yönelik umutlar artacak.  

Daha özgür, Daha çağdaş, daha laik bir Türkiye dileğiyle… 

Yazdır Paylaş
Diğer Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek