Lüleburgaz’da 23 Nisan coşkusu
Kenan Ürün; “Lüleburgazspor’u iyileştirmek için adayım”
Lüleburgaz’da feci kaza
Çeşme meydanına TREPAŞ Resmi Ödeme Merkezi  açıldı
Bu yazı 22 Nisan 2015, Çarşamba 09:12:50 tarihinde eklendi. 5515 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

BAŞKANLIĞA İHTİYACIMIZ VARDIR. -

BAŞKANLIĞA İHTİYACIMIZ VARDIR.

  Türkiye’nin başkanlık sistemine ihtiyacı vardır. Önemli ve başarılı hizmetler Koalisyonsuz hükümetler tarafından gerçekleştirilmiştir. Türkiye’nin koalisyon hükümetleri döneminde değerli tek başarılı bir eseri yoktur. Koalisyon hükümetleri dönemlerinde ülkemiz iç savaş eşiğine gelmiş, bir yandan 

da ekonomimiz dibe vurmuştu. Ülkemizin bir daha bu duruma düşmemesi için güçlü ve devamlı hükümetlere ihtiyacımız var. Bu da ancak başkanlık sistemi ile olur.

                Başkanlık sisteminde halk, hükümeti kurma yetkisini gelecek seçime kadar başkana vermektedir. Başkan gelecek seçime kadar yürütme gücünü elinde tutacaktır. Hükümet meclisin işine, meclis de hükümetin işine karışmayacaktır. Hükümet doğrudan halka karşı sorumlu olacaktır. Başkanlık sisteminin temel mantığı budur.

                Başkanın yetkileri her ülkenin kendi şartları ve ihtiyaçlarına göre olacaktır. Burada başkanın elini

rahatlatan kimseye bağımlı olmadan icraatını yapması anlamına gelir.

                Başkanlık sisteminin temel mantığı kuvvetler ayrımını kesin bir biçimde yerleşmesini sağlamaktır.      

Bu yasama, yürütme ve yargı birbirlerinden tamamen ayrı değillerdir. Hükümet meclisten çıktığı için meclisteki sandalye sayısının çoğunluğuna sahiptir. Bunun için hükümetin istemediği hiçbir düzenleme meclisten geçemez. Meclis de, başkan da yetkisini halktan almaktadır.

                Başkanlık sisteminde esas olan seçilmişlerin iradesinin üstünlüğüdür. Yüksek mahkemenin başını

Başkan seçer ve emekli oluncaya kadar görevde kalır. Bu süre içinde farklı başkanlarla çalışır. Kimin üst yargıda görev alacağına seçilmişler karar verir.

                Bizde başkanlık sistemi geldiğinde TBMM varlığını sürdürecektir. Milletvekillerinin seçilme şartları

Kanunla belirlenir. Mecliste başkana muhalif bir gurup çoğunluğu olabilir. Taraflar taviz vererek uzlaşma yoluna giderler.

                ABD kozmopolit bir yapıya sahiptir. Onları bir arada tutan başkanlık rejimidir. Başkanlar ister istemez ortada durmak, tüm toplumu kucaklamak zorundadırlar.

                Parlamenter sistem genellikle gelişen ve gelişmekte olan ülkelerde uygulanıyor. Başkanlık sistemi

İse başta ABD ve Amerika kıtasında Sovyet sonrası bağımsızlığını kazanan ülkelerde yaygındır. Monarşık

Rejimlerde doğal olarak başkanlık rejimi gelişemiyor. Oralarda Parlamenter rejim üstünde kral veya kraliçe olduğundan onun yetkisine ortak olacak bir başkasına gerek görülmemiştir.

                Başkanlık sistemlerinin Parlamenter sistemlere göre belirgin bir başarısı vardır. Fransa’da 12 yılda

20 hükümet kuruldu. Bu dönem Fransa için bir yıkım oldu. 1958’de parlamenter sistemden başkanlık sistemine geçti. Yeniden eski gücüne kavuştu. Kalkınma Performansı, istikrarlı başkanlık sisteminde olur.

                Başkan yetkilerini yasalar çerçevesinde kullanır. Fransa ve ABD’de başkanın yetkileri Türkiye’deki

Cumhurbaşkanının yetkilerinden daha azdır. Geri kalmış ülkelerin parlamenter rejimleri sıkça kesintiye uğraması, siyasi kültürün olmayışına dayanır.

                Ülkelerin tarihsel geçmişleri, hangi rejimin orada hayata geçirileceğinde rol oynar. Başkanlık sistemi o ülkenin siyasi kenlerinde etkili olur. Bizim ülkemizin gerisinde binlerce yıla dayanan gelenek

Ve kurumlar vardır.

                Cumhuriyet tarihimizde başarı sağladığımız dönemlerde hep güçlü liderlere denk gelir. Başkanlık

Sistemi tümüyle bize yabancı değildir. Belediye başkanlıkları bir tür başkanlık modelidir. Beş yıl boyunca

Kesintisiz yönetilirler. Bu modeli ülke yönetiminde neden uygulamayalım?

                Başkanlık sistemi için eyalet sistemi gerekmez. Başkanlık sistemi uygulanan ülkelerde vilayet sistemi uygulayan ülkeler çoktur.                                 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Yazdır Paylaş
Diğer Yazıları
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek