Murat mahir Altan, depremzedelerle buluştu
Yavuz Muhtar yeniden aday
Vali Ekici, jandarma personeli ile iftar yaptı
Ahmetbey köftesine coğrafi işaret almak için protokol imzalandı
Bu haber 22 Temmuz 2014, Salı 09:19 tarihinde eklendi. 890 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Dibek’in sorusuna cevap geldi

CHP Kırklareli Milletvekili Avukat Turgut Dibek’in SGK ile ilgili olarak verdiği soru önergesine cevap geldi.
Dibek’in sorusuna cevap geldi

CHP Kırklareli Milletvekili  Turgut Dibek’in konuyla ilgili açıklaması şöyle; “Kurum alacaklarının etkin bir şekilde takip edilmesi amacıyla 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 88 inci maddesinde; "Kurumun süresi içinde ödenmeyen prim ve diğer alacaklarının tahsilinde, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usûlü Hakkında Kanun'un 51 inci, 102 nci ve 106 ncı maddeleri hariç, diğer maddeleri uygulanır. Kurum, 6183 sayılı Kanun'un uygulanmasında Maliye Bakanlığı ile diğer kamu kurum ve kuruluşları ve mercilere verilen yetkileri kullanır."  Aynı kanunun 93 üncü maddesinde "Kurumun prim ve diğer alacakları ödeme süresinin dolduğu tarihi takip eden takvim yılı başından başlayarak on yıllık zamanaşımına tâbidir." hükümleri yer almaktadır. Bu bağlamda, Kurum alacaklarının icraya intikal ettirilmesi ve bu alacaklara ilişkin icra, takip ve haciz işlemleri titizlikle yürütülerek alacakların zamanaşımına girmemesi için mevzuat dahilinde her türlü işlem yapılmaktadır. Bununla beraber, 5502 sayılı Kanun'un 7’nci maddesinde Kurum Yönetim Kuruluna Kurum yararı bulunması durumunda bazı alacakların terkin yetkisi verilmiştir. Bundan başka 6111 sayılı Kanunun 17 inci maddesinde de 50 Türk Lirasını aşmayan Kurum alacak asılları ile 100 Türk Lirasını aşmayan Kurum alacaklarının fer'ilerinin terkin edileceği hükme bağlanmıştır. Ayrıca Kurum alacaklarının terkini ve zamanaşımı konulu 01/08/2012 tarihli ve 2012/27 sayılı Genelgede, "Gerek 506 sayılı Kanun'da, gerekse 5510 sayılı Kanun'da zamanaşımının kurumca re'sen dikkate alınıp alınmayacağı hususunda herhangi bir düzenlemeye yer verilmemiştir. Borçlar Kanunu'nun 140’ıncı maddesine göre, zamanaşımı definin öne sürülmediği durumlarda, hâkimin zamanaşımını re'sen nazara alamayacağı öngörüldüğünden, yönetim kurulumuzca alınan 2010/69 sayılı kararın 1 inci maddesinde öngörülen tutarı aşan prim ve idari para cezası borçlarının zamanaşımına uğramış olduğu hususunda kesinleşmiş mahkeme kararı olmadan terkin işlemi yapılmayacaktır." şeklinde açıklama yapılmıştır. Konu bu açıdan değerlendirildiğinde, Kurum alacağının zamanaşımına girdiğinin mahkeme kararıyla tespit edilmesi gerektiğinden, zamanaşımına girmiş dosyalar ile ilgili miktar ve tutar üzerinden herhangi bir belirleme yapmak mümkün olmamaktadır. Ayrıca 2012 yılı başından itibaren uygulamaya konularak düzenli bir şekilde çalıştırılan otomatik icra ile bu zaman zarfında yaklaşık iki buçuk milyon dosya açılmıştır. Kurum alacaklarının tahsili için uygulanan cebri icra işlemleri titizlikle yürütülmekte, Kurum alacağının zamanaşımına girmemesi için mevzuat dahilinde bütün işlemler yapılmaktadır. Söz konusu raporda belirtilen dosyaların birçoğunda 6183 sayılı Kanun'un 103 üncü maddesinde bulunan haller nedeniyle zamanaşımı kesilmesi durumu söz konusudur. Sayıştay Başkanlığı'nın söz konusu raporu incelenmiş olup, bankalar tarafından yapılan her ödemenin maaş ödemesi olarak değerlendirilemeyeceği, bu ödemelerin gerçek maaş ödemesi olmayabileceği, sehven maaş adı altında gönderilen başka ödemeler olabileceği hususlarına değinilmiştir ( Örneğin, emlak komisyoncusu, araba alım satım işleri yapanlar, mutemet, brokerlar vb. ). Ayrıca Sayıştay Başkanlığı raporunda belirtilen kayıtların büyük bölümünün yinelenen kayıt olması nedeniyle aslında aynı işyerleri ve kişilere ait olduğu ve buna dayanarak hesaplanan prim kaybı tutarının yanlış olacağı hususları da rapordaki kayıtların incelenmesi neticesinde ortaya çıkmıştır. Bu nedenle prim kaybı tutarının aslında Sayıştay Başkanlığı'nın raporunda belirtilen ve iddia edilen prim kaybı tutarı kadar olmadığı hususu savunma raporunda ifade edilmiştir. Bunun haricindeki prim kaybına ilişkin olarak çalışmalar yapmak üzere, Kurum taşra teşkilâtına gereken bilgi ve talimat verilmiş olup, şu an itibariyle henüz tamamlanan bir çalışma bulunmamaktadır. Kayıt dışı istihdamın bir türü olan ücretlerin eksik bildirilmesi hususunda spor kulüpleri bazında Kurumca yapılan çalışmalar neticesinde Türkiye Futbol Spor Toto Süper Ligi, Türkiye Bayanlar Voleybol 1. Ligi, Türkiye Erkek Voleybol 1. Ligi, Türkiye Bayanlar Basketbol 1. Ligi, Türkiye Erkekler 1. Basketbol Ligi dahil tüm spor kulüplerinde toplamda aylık 2.943.387.- TL olmak üzere yıllık 35.320.644.- TL SPEK (Sigorta Primine Esas Kazanç) tutarı artış sağlanmıştır. 1

 

Haber Merkezi 

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek