“Üçgen parka “Budak Çal’ın ismi verilmeli”
Hayvanseverler, belediye hakkında suç duyurusunda bulundu
Eğitim-Sen’den sahte enflasyon zammı tepki
Konyalı, Lüleburgazspor’da yaşanan gelişmeleri açıkladı
Bu haber 22 Mart 2013, Cuma 09:09 tarihinde eklendi. 640 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

En yüksek akaryakıt Türkiye’de

Şeker: Esnafımıza da tıpkı deniz ve hava ulaşımında olduğu gibi ÖTV’siz akaryakıt temin etme imkânı tanınmalı, bunun yanında birçok AB ülkesi olduğu gibi ulaştırma sektöründe indirimli KDV oranı uygulanmalıdır.
En yüksek akaryakıt Türkiye’de
Ertan BAYER-Kırklareli Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Fuat Şeker, Dünyada en yüksek akaryakıt fiyatı Türkiye’de olduğunu söyledi.
Bunun nedeninin alınan verginin yüksek olması olduğunu belirten Şeker “Motorin ve benzin fiyatlarının yüksek oluşu ulaşım sektöründe gerek hız alanlar,  gerekse ticari faaliyette bulunanlar açısından olumsuz etkilere neden olmaktadır. Bu nedenle hava ve deniz taşımacılığı faaliyetinde bulunan büyük şirket vergi yönüyle teşvik edilmekte ve bunlara ÖTV’siz akaryakıt temin etme imkânı sağlanmıştır.
Ülkemizdeki kamyon sayısının Avrupa Birliği üye ülkelerdeki toplam kar sayısında daha fazla olduğu düşünüldüğünde, sözü edilen sorun daha iyi anlaşılacaktır. Diğer taraftan şehir ve iç ulaşımın vazgeçilmez bir parçası olan minibüs, taksici esnafımızın en büyük maliyeti şüphesiz akaryakıttır. Bu nedenle şehir içi ve şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığı faaliyettir. Bulunan esnafımıza da tıpkı deniz ve hava ulaşımında olduğu gibi ÖTV’siz akaryakıt temin etme imkânı tanınmalı, bunun yanında birçok AB ülkesi olduğu gibi ulaştırma sektöründe indirimli KDV oranı uygulanmalıdır.
4925 Sayılı Karayolları Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği ulaştırma sektörşoför, minibüs servisi, Taksici, Kamyoncu Esnafının yerine getiremeyecek kadar ağır şartları öngörmektedir. Taşımacılık yapabilmek için zorunlu olan yetki belgelerinin ücretleri çok yüksektir. Ayrıca söz konusu Kanunun ve Yönetmeliğin uygulanmasında pek çok problemle karşılanmaktadır. Bu problemlerin çözümü için Yönetmelikte değişikliğe gidilmelidir. Bilindiği gibi Ticari Araçlar için zorunlu Trafik Sigortası, Zorunlu karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortası, Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası ve Kasko Sigortası olmaz üzere ( 4 ) ayrı sigorta poliçesi bulunmakta! Ticari Araçlar için geçerli olacak tek bîr sigorta poliçesi yapılarak bu çeşitliliğin önüne geçilmesi, esnafımızın her bir poliçe için yüksek bedeller ödemesine, koşuşturması! Son verilmelidir. Her bir ayrı poliçe için eksikliği ve tarihinin geçmesi esnasında cezai Yaptırımlarla karşı karşıya kalan esnafımız tek poliçe oluşursa rahatlayacaktır.” Dedi.
Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek