Kooperatifçilik faaliyetlerine hız verildi
Ahmet Sezal Özbek’in acı günü
Çetin Altay Lüleburgaz’a geldi
Yağışlar geliyor
Bu haber 28 Eylül 2020, Pazartesi 09:09 tarihinde eklendi. 3972 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Trafik Master Planı, Lüleburgaz’a tanıtıldı

Lüleburgaz Belediyesi tarafından İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Trafik Master Planı sunumu, 26 Eylül 2020 Cumartesi günü saat 10.00’da Aşkiye Neşet Çal Sahnesi’nde gerçekleşti.
Trafik Master Planı, Lüleburgaz’a tanıtıldı  

Gerçekleşen tanıtım toplantısına Lüleburgaz Kaymakamı Salih Yüce, Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli, Belediye Başkan Yardımcıları Gökhan Kaya Atay ve Leyla Güncer, AK Parti Lüleburgaz İl Genel Meclis Üyesi Hüseyin Tuzcu, Lüleburgaz Belediye Meclis Üyeleri, muhtarlar, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları katıldı.

Lüleburgaz Belediye Başkan Yardımcısı Gökhan Kaya Atay’ın açılış konuşmasını yapmasının ardından sözü Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli aldı. 

Başkan Gerenli “ Kent genelindeki çarpık yapılaşma, artan nüfus yoğunluğu, araç sayısının çokluğu nedeniyle oluşan trafik sorununun çözümüm için akılcı ve bilimsel çalışmalar yapacağımızı ve bunları sizinle paylaşacağımızı söylemiştik. Pandeminin getirdiği kısıtlamalara rağmen çalışmalarımıza başladık. Kentleri insan toplulukları ve beton yığınlarından çıkarıp, kimliği olan, huzurlu ve refah içinde yaşayabileceğimiz yerler haline getirmek için plan yapmak gerekiyor. 4 önemli plan olmalı. Birincisi imar planı, ikincisi altyapı planı, üçüncüsü peyzaj planı, sonuncusu trafik master planı” diye konuştu.

Daha sonra Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Yavuz Delice, Lüleburgaz’da trafik master planı adına yapılan çalışmaları aktardı.

25 kavşakta, 257 kilometrelik yol ağında çalışmalar yaptıklarını belirten Yavuz Delice, Lüleburgaz’a dair aldığı verileri, yaptıkları çalışmaları, trafiğin hangi bölgelerde yoğun olduğu, trafik kazalarının nerelerde daha çok yaşandığı, toplu taşıma, taksi duraklarına dair veriler, şehir içi yapılan çalışmalar, trafiği azaltmak için ilk olarak D-100 üzerinde çalışma yapılması gerektiği gibi bilgileri verdi.

Öğretim Görevlisi Delice, Lüleburgaz’da yaşam kalitesinin artacağını ve çekim merkezi haline geleceğini belirtti.

Yılda 19 milyon TL tasarruf sağlanacak”

Lüleburgaz trafiğinin geleceğinin şekillendirileceği “Trafik Master Planı’nın” kent paydaşlarına yönelik sunumunu gerçekleştiren Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice “Çözüm önerileri sonrası gecikmeler ve sinyalizasyondan kaynaklanan sorunlar ele alındığında yıllık 19 milyon TL tasarruf sağlanacak” dedi. 

Lüleburgaz Belediyesi’nin alanında uzman kişilerle birlikte yaklaşık 1 yıldır hazırladığı Trafik Master Planı kent paydaşlarına açıklandı. Bu kapsamda Aşkiye Neşet Çal Sahnesi’nde Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice sunum gerçekleştirdi. Lüleburgaz Belediyesi’nin ev sahipliğindeki sunuma Lüleburgaz Kaymakamı Salih Yüce, oda başkanları, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları yetkilileri katıldı. Koronavirüs önlemleri nedeniyle katılımcı sınırlamasının olduğu sunumda Lüleburgaz’ın trafik sorunları ve çözüm önerileri tek tek anlatıldı. Sunumun ardından toplantı soru ve cevap kısmıyla sona ererken Başkan Gerenli, Yavuz Delice ve ekibine çiçek takdim etti.

 40 TON EMİSYON TASARRUFU

 Mevcut trafik durumunda günlük 332 kilogram karbon emisyonu oluştuğunu kaydeden Delice, büyük bir çevre kirliliğinin de önüne geçileceğini söyledi. Delice, “Önerilerin arından bu durum günlük 220 kilograma düşürüldü. Bu durumda yılda 40 ton emisyondan kurtulmuş olunacak” dedi. 

2 MİLYON TON LİTRE 19 MİLYON TL TASARRUF

Delice, Trafik Master Planı’nın uygulanmasının ardından sadece trafik yoğunluğunun azalmayacağını yakıttan da büyük bir tasarrufun sağlanacağının altını çizen Delice, “Bu projeler sayesinde sürücüler yakıttan 4 milyon 645 bin lira tasarruf sağlayacak. Sadece gecikmelerden kazanılacak zamanla olacaktır. Yakıttan yılda 2 milyon litre tasarruf yapılmış olunacak. Bunu da güncel akaryakıt fiyatlarına göre uyarlarsak 14 milyon TL tasarruf sağlanacak. Gecikmeler ve akaryakıt tasarrufunu hesapladığımızda toplam 19 milyon TL tasarruf sağlanacak” ifadelerini kullandı.

“25 KAVŞAKTA ÖLÇÜM YAPTIK”

Delice sunumu öncesi raporun hazırlık aşamasında yaptıkları çalışmaları anlattı. Lüleburgaz’da trafik kazalarının yoğun olduğu bölgelerden topluluk çekim merkezlerine kadar çok sayıda alanın analizini çıkardıklarını kaydeden Delice, trafik hacimlerinin belirlenmesi, hız etütleri mevcut durum trafik simülasyon ve sirkülasyon planlarının hazırlandığını belirtti. Delice, “Mevcut durumları tespit etmek için Lüleburgaz’da 25 adet kavşakta ölçüm yaptık. Sabah, öğlen ve akşam piklerini içeren saat aralığında ölçüm yaptık” dedi. Delice kavşakların yoğunluklarını tek tek ölçtüklerini belirterek, kavşaklardan geçen araç sayısını tek tek açıkladı.

OTOYOL KAPASİTE KURALI UYGULANDI

Delice, kavşaklardaki sayımların bilimsel olarak değerlendirmek için uluslararası literatürde kabul gören Otoyol Kapasite Kuralı’nn uygulanarak kavşakların hizmet seviyelerinin simülasyon çalışmalarıyla birlikte belirlendiğini söyledi. Delice hizmet seviyelerinin A’dan F’ye kadar sıralandığını belirterek, “A seviyesi yolun tamamen açık olduğunu gösterir. F ise trafik tamamen sıkışık demektir” dedi. Delice hizmet seviyelerinin gecikme süresiyle değerlendirildiğini kaydederek, “Normal şartlarda 1 dakikada ulaşacağımız yere kavşağı kullanarak geçtiğimizde 1.5 dakikada gidiyorsak 30 saniye gecikme var demektir. Buradan hareketle her bir aracın ortalama gecikme süreleri ele alınarak hesaplandı” diye konuştu. 

KAMERAYLA TEK TEK ÖLÇÜLDÜ

Sinyalize olmayan kavşaklarda sinyalize kavşaklara göre daha fazla olduğunu söyleyen Delice, konunun daha iyi anlaşılması için harita üzerinden örneklerle sunum yaptı. Delice, 2. Aşamanın içinde trafik akımından sirkülasyona, parklanmadan yaya alanlarına kadar çok sayıda sorunun olduğunu kaydederek, “Bu sorunların çözümüyle Lüleburgaz’ın yaşam kalitesini artırmak istiyoruz” dedi. Delice bu nedenle Lüleburgaz’ın sokaklarının tek tek araç üstü kamerayla kaydının yapıldığını söyleyerek, “Bunu Lüleburgaz’ın sokakları içindeki trafik levhalarının tespitini yaptık. Mevcut durum trafik sirkülasyonu için levhaları bilmemiz gerekiyordu. Trafik sirkülasyonunu yolun niteliğine göre belirleyebilir, paftalara işleyebiliriz” dedi. Delice sadece trafik sirkülasyon ya da trafik işaretlerindeki sorunları ele almadıklarını söyleyerek, “GPS sistemiyle birlikte yol yüzeyinde yaşanan sorunları tek tek ortaya koyduk. Noktasal olarak tespit ettiğimiz bu sorunlar, yapılacak çalışmayla hızlı bir şekilde giderilebilir” diye konuştu. 

ALTERNATİF OTOPARKLAR YAPILMALI

Delice kent çekirdeğindeki en büyük sorunlardan birinin de otopark olduğunu söyleyerek, “Alternatif otoparklar üretmeliyiz. Kongre Meydanı çevresinde parklanma sorunu olmasa trafik sorunu olmazdı. Bu nedenle otopark sorununu çözmemiz gerekiyor. Delice tüm bunların yanı sıra otobüs durakları ve taksi duraklarının kavşak içine yapılmasının hatalı olduğunu söyleyerek, “Kavşak içinde taksi ve otobüs durakları olamaz. Bu durum konforsuz bir ulaşıma neden olur” diye konuştu. 

ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ SIRALADI

Delice mevcut verilerden elde ettikleri sorunları tek tek tespit ettikten sonra sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sıraladı. Delice, sinyalizasyon sisteminden kaynaklı trafik yoğunluğunun yanı sıra kent çekirdeğindeki parklanma sorununa karşı yol üstü parklanmasının kaldırılamaması durumunun da ele alındığını kaydederek, “Bunun için yol ve kaldırım genişliklerinin yeterliliklerine baktık. Çift yönlü bir yolda parklanma kaldırılamıyorsa ve yolun genişliği uygun değilse yolu tek yön yapmak zorundayız” dedi. Delice bu kapsamda tek yön ile çift yön öncelikli olmak üzere 2 alternatif üzerinde durduklarını kaydetti. Delice, “Ancak çift yön yolların birleşimindeki kavşaklarda her yönden trafik akışı oluşur. Bu nedenle de kaos olur” dedi. 

MEVCUT DURUMDAN DAHA RAHAT TRAFİK

Delice, Lüleburgaz’ın ana arterlerinde yaşanan trafik sorununu daha iyi gösterebilmek için simülasyonlu anlatım yaptı. Gerçek taşıt geçişlerinden alınan verilerin olduğu hareketli simülasyonla anlatım yapan Delice, kavşaklarda sundukları çözüm önerileri sonrasındaki trafik akışını da hareketli simülasyonla gösterdi. Delice simülasyonların hazırlanırken mevcut trafik durumundan yüzde 20 daha fazla araçla hazırlandığını söyleyerek, “Çözüm önerisinin ardından sisteme mevcut durumun yüzde 20 fazlası araç sokuyoruz. Bu artış eklenmesine rağmen mevcut durumdan daha iyi bir trafik elde ediyoruz” dedi. 

“HUZUR İÇİNDE YAŞAYACAĞIMIZ KENT…”

Delice’nin sunumu öncesi konuşma yapan Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli, “Öncelikle trafikle ilgili sorunlarımızı tespit edip bunlarla ilgili çözümler ortaya koyduktan sonra Lüleburgaz’ı modern konforlu yollarıyla huzur içinde yaşayacağımız kent haline getireceğiz. Planın hazırlanmasında aklın ve bilimin önderliğinde yola çıkacağız” dedi. Planın hazırlanmasında kişiye göre değil toplumun objektif olarak belirlenmiş sorunlarının ele alındığını kaydeden Başkan Gerenli, proje hakkında kısa bilgilendirmede bulundu. Başkan Gerenli, “Ekipler öncelikle 3 aşamalı çalışma başlattılar. Mevcut durumlarımızı tespit ettiler. Bu tespitin ardından sorunlu bölgeleri tespit ettiler. 360 derece dönen kameralarla en az 25 kavşakta ölçüm yaptılar. Parklanma, trafik sıkışıklığı ve kaldırım işgali olan yerleri tek tek ölçtüler. Bunun altından hep beraber kalkmak için çalışacağız. Kentlerin, insanların mutlu olacağı ve beraber yaşarken gelecek için refahı ön planda tutacakları merkezler haline getirmek için çalışacağız” ifadelerini kullandı.

Buğra KAYA

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek