Lüleburgaz Deresi’nde balık ölümlerinin sorumlusu kim?
OKUR MEKTUBU
Kırklareli genelinde sıkı denetim
Lüleburgaz Belediyesi’nden Covid-19 denetimi
Bu haber 07 Temmuz 2020, Salı 09:18 tarihinde eklendi. 1497 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

“Su deyip geçmeyin”

Özel Bir Nefes Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü Hekimlerinden Uzm. Dr. Mustafa Kemal Özbek, su tüketimi ve suyun insan sağlığındaki önemine dair açıklamalarda bulundu.
“Su deyip geçmeyin”  

Sağlıklı bir erkeğin vücut ağırlığının yüzde 60’ı, sağlıklı bir kadının ise vücut ağırlığının yüzde 50’sinin sudan oluştuğunu belirten Özbek “suyun sağlığımız için ne kadar yararlı olduğunu biliyoruz fakat yeteri kadar su içiyor muyuz? Yetişkin bir insanın günde en az 8 bardak su içmesi gerekir.

Su içimini susamayı beklemeden gerçekleştirmemiz gerekiyor. Gün içerisinde çay, kahve, meyve suları gibi sıvılar tüketsek de bunların birçoğunun idrar sökücü olması sebebiyle suyu su olarak tüketmek çok önemli. Suyun faydasını en üst düzeyde sağlayabilmek için yemeklerden 15 dakika önce su içimine başlanması ve yemek sırasında su içme alışkanlığı varsa devam ettirilmesi gerekiyor. Yapılan fiziksel aktiviteye göre değişmekle birlikte günde 1,5-2 litre su tüketiminin ihmal edilmemesi gerekiyor.” dedi.

Susuz kalmanın hastalıklara neden olduğunu ifade eden Uzm. Dr. Özbek “Dünyanın %70’i sudur ve yeryüzündeki su kaynaklarının yaklaşık yüzde 0.3′ü kullanılabilir ve içilebilir özelliktedir. Suyun pH değerinin 7,5 – 8,5 arası yani alkali olması idealdir. İçilen suların etiketleri okunmalı, pH değerinin bu aralıklarda olduğu sular tercih edilmelidir.

Sıcak havalarda ve egzersiz sırasında daha fazla su tüketilmelidir. Eğer yeteri kadar su tüketilemezse susuzluk ortaya çıkar. Susuzluğun hafif belirtileri; baş ağrısı, yorgunluk ve kabızlıktır. Uzun süren durumlarda ciddi hastalıklara da neden olabilir.” diye konuştu.

Yeteri kadar su içmenin yararlarına değinen Özbek, su içmenin yararlarını şu şekilde sıraladı;

1 -Ağız kokusunu önler.
2-Kan hacmini artırır, hücreler için gerekli oksijen ve besini hızlı bir şekilde taşır ve kalbin daha sağlıklı olmasını sağlar.
3-Kırık, kepek, dökülme gibi saç problemlerine engel olur.
4-Kabızlık ve bağırsak tembelliği gibi sindirim problemlerinin giderilmesini sağlar.
5-Egzersiz yaparken gerçekleşen kasılma ve krampları önlemede yardımcı olur.
6-Susuz kalmaya bağlı olarak gelişen unutkanlık, dikkat dağınıklığı gibi beyin fonksiyonlarını düzenler.
7-Su stresle savaşmada öncüdür.
8-Emziren anneler için süt yapıcı en önemli kaynaktır.
9-Reflüye iyi gelir.
10-Grip gibi bulaşıcı hastalıklarla savaşırken, vücut direncine katkıda bulunur.
11-Cilt sağlığının korunmasında önemli etkileri vardır. Yeterli miktarda su içen kişilerin cildi nemlenir, parlar, sağlıklı ve genç bir görünüme kavuşur.
12-Vücut ısısını dengeler.
13-Vücuttan ödemin atılmasını sağlar.
14-Yeterli miktarda su içen kişilerde metabolizmayı çalıştırır ve hızlandırır.
15-Su içmek, böbrek rahatsızlıklarından korur.

Buğra KAYA

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek