Evrensekiz’de düzenli mücadele
Ahmetbey’de doğalgaz çalışmaları başladı
Ahsen ve Yılmaz ailelerinin mutlu günü
Genç raketler ter döktü
Bu haber 21 Aralık 2019, Cumartesi 09:30 tarihinde eklendi. 834 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

VATAN PARTİSİ; KANAL İSTANBUL TÜRKİYE İÇİN STRATEJİK BİR HATADIR

Vatan Partisi Lüleburgaz İlçe Başkanlığı yaptığı yazılı açıklamayla Kanal İstanbul Projesi’ninTürkiye’ ye hiçbir yararı olmayacağını, ülkemize zarar vereceğini açıkladı.
VATAN PARTİSİ;  KANAL İSTANBUL TÜRKİYE İÇİN STRATEJİK BİR HATADIR  

İlçe Başkanı Şaban Kızıltan yaptığı açıklama da; ”2011 yılında açıklanan ve yeniden ısıtılarak gündeme getirilen Kanal İstanbul Projesi’nin hiçbir dayanağı yoktur ve ülkemizin çıkarına değildir” dedi.

Başkan Ş. Kızıltan açıklamasını şöyle sürdürdü ; “ Türkiye ekonomik kriz içinde. Tasarruf yapılıp kaynakların üretim için ayrılması gerekiyorken Türkiye yine betona milyarlarca liralık yatırımı  konuşmamalı. Projenin maliyeti 75 milyar TL. Türkiye’nin böyle bir yatırıma ayıracak kaynağı yok. Projeyi hangi ülkenin ya da şirketin yapacağı bilinmiyor. Gemi geçişinin 2030’ da 65 bin, 2050’de 95 bin , 2070’ de 115 bine çıkacağı öne sürülüyor. Ancak Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’ nın verilerine göre İstanbul Boğazı’ndan geçen gemi sayısında gerileme var. Mevcut ve yeni boru hatlarının bu gemi geçiş sayısını daha da düşürmesi bekleniyor.  Bakü – Tiflis – Ceyhan boru hattı şimdiden boğaz geçişlerini azaltmıştır. Samsun – Ceyhan boru hattı da ciddi oranda azalma sağlayacaktır.

Kanal İstanbul savunucuları, en çok tanker kazalarını gerekçe gösteriyor. Oysa son büyük kaza 1994’te yaşandı ve alınan önlemler sonrası trajik bir kaza yaşanmadı. Alınacak önlemlerle risk sıfıra inebilir.

Yap – İşlet –Devret modeliyle yapılacak kanalda , Karadeniz’ e kıyısı olan ülkelerle Montrö Boğazlar Antlaşması konusunda tartışmalara ve karmaşaya yol açacaktır  ve ABD askeri varlığını Karadeniz’ e çıkarmak için pusuda beklemektedir.

Proje ile İstanbul’ da tahmini nüfus artışı 2 milyon kişi olacak ve altyapı sıkıntısı çeken İstanbul’ da kent yaşanmaz hale gelecek , olası bir depremde can kaybı artacaktır.

ÇED raporuna göre, Kanal İstanbul arazisinin yüzde 52’si tarım alanı , yüzde 6,54’ü çayır ,yüzde 7.37’si mera , yüzde 3.86’sı orman ,yüzde 10.87’si göldür. Bu proje , tarım alanlarını üretime katmak yerine yerleşime açacaktır.

Proje tamamlanırsa Batı İstanbul Adası oluşacak ve kilometrekareye 5 bin kişi düşecektir. Bağlantı köprülerle sağlanacaktır. Olası bir afette bağlantı hatları kesilirse , ulaşım ve gıda güvenliğinde öngörülemez sorunlar yaşanacaktır. Batı İstanbul Adası’nda yaşayan 8 milyon nüfusu korumak için yepyeni bir savunma ve güvenlik paradigması gerekecektir.

Boğazlarda 83 yıldır Türkiye’nin egemenliğini sağlayan Montrö , Kanal İstanbul ile tartışmaya açılacaktır. Montrö’nün ,yabancı savaş gemilerinin Karadeniz’e geçişini düzenleyen maddeleri tehlikeye atılmaktadır. Oysa Karadeniz’in güvenliği Ege ve Doğu Akdeniz’deki mücadelemizi güçlendirmektedir.

Bukadar pahalıya mal olacak bu proje yerine ülkenin çok daha öncelikli işleri yapılabilir. Bu günün teknolojisi ile İstanbul Boğaz trafiği çok daha güvenli bir şekilde gözetim ve denetim altına alınabilir. Bu hem daha ucuz hem de  ülke yararına olur.”

Ertan BAYER

 

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.
Tasarım by Webdestek