Vali Ekici, ziyaret ve programlarına hafta sonunda da devam etti
Satrancın şampiyonları madalyalarını aldı
Öğrenciler Başsavcı ve Savcı oldu
Bayramın keyfini doyasıya çıkardılar
Bu haber 28 Mayıs 2016, Cumartesi 09:21 tarihinde eklendi. 1220 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Kaynarca Belediyesi Dünyaya açılıyor

- Pınarhisar'a bağlı Kaynarca Belediye Başkanı Serdar Türker, "Kaynarca'nın M.Ö. tarihini gün yüzüne çıkartmak için çalışıyoruz." dedi. Türker, beldedeki bir lokantada düzenlediği basın toplantısında, göreve geldiği 2014 yılından bugüne kadar yapmış olduğu çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Kaynarca'nın eşsiz güzelliklere sahip olduğunu belirten Türker, doğa ve çevreye büyük önem verdiklerini ifade etti.

Vatandaşların refah seviyelerini arttıracak çalışmalar yaptıklarını aktaran Türker, "Son yıllarda önemli çalışmalara imza attık. Kaynarca'nın M.Ö. tarihini gün yüzüne çıkartmak için çalışıyoruz. Beldemizde bir Bizans Kilisesi var, bununla ilgili çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Beldemizde Trakya'da çalışan 250 yıllık Rumlardan kalma tek su değirmenimiz var. Bu değirmende halen un üretimi devam etmektedir. Bulgaristan’da ki kardeş şehrimiz Pomorie Belediyesi ile yaptığımız AB projesi ile bu değirmenimiz aslına uygun bir şekilde restore edilip daha da geliştirilecek. Bölgemizde jeolojik döneme ait mağaralarımız var. Tüm bu zenginliklerimizi ve su kaynaklarımızı turizme kazandırmak için çaba harcıyoruz. Kaynarca’nın suyunu, mağaralarını, içinde bulunan kiliseyi tanıtan projeler hazırlıyoruz.  Kaynarca’nın geleceği turizm ve organik tarımda. Bizde bu yatırımlarla Kaynarca Belediyesi olarak dünyaya açılıyoruz" dedi.

Kaynarca Belediyesi olarak hem eğitime hem de dini inançlara saygı duyduklarını da belirten Serdar Türker; “Kaynarca Belediyesi olarak bölgemizde İstanbul’dan bulduğumuz sponsorlarımız sayesinde okullar açıldığı zaman Kaynarca’da bulunan tüm öğrencilerimize içi kırtasiye malzemesi ile doldurulmuş okul çantası hediye ettik. Okullar açıldıktan sonra Kaynarca’da eğitim gören öğrencilerimize mont ve bot dağıttık. Bunun yanında beldemizde bulunan camilerimizin elektrik ve su faturalarını karşılıyoruz. Camilerimin her hafta temizliğini yapıyoruz.  Belediyemize ait halk ekmek fırınında ürettiğimiz katkısız ekmeğimiz 75 Kuruş’a satılıyor. Kaynarca Belediyesi olarak hizmete kazandırdığımız bir halk hizmet aracı var. Bu araç 24 saat halkın hizmetinde.  Yatalak hastalar doktora bu araçlar götürülüyor. Doğum yapacak olan hastalar bu araçlar götürülüyor. Hastanelerden vatandaşlarımız bu araçla alınıp evet getiriliyor. Belediyemize müracaat edip cenazesini kaldırmak için yardım talep eden tüm belde halkına ayrım yapmadan tam destek veriyoruz. Beldemizde bulunan kilise ve mağara gibi tarihi eselerimizi onarıyoruz. Bu eserleri görmeye gelen Yunanistanlı ve yerli turistlerimiz var. Bu turistlerimiz Kaynarca’da kalmak istiyor ama otel yok.  Bir yatırımcı ile görüştük. Önümüzdeki günlerde Kaynarca’da 15 yataklı bir butik otel yapmayı planlıyoruz. Beldemizde çeşitli bankalarını ATM’lerini koyduk. Bu yıl içinde beldemizde bir eczanemiz hizmete girecek. Belediye çalışanlarımızın 15 yıllık alamadıkları ikramiyelerini ödedik.   Milattan önce 513 yılında  burada konaklamış İranlı Darius’un “Ben dünyanın en güzel şehirlerine sahibim ama bu şehir dünyanın en güzel sularına sahip” sözünün yazdığı taşın izini sürdük. St. Petersburg veya Sofia’da bulunduğunu öğrendik. İran’la irtibat kurduk. Bu sözün de doğru olduğunu öğrendik. Önümüzdeki günlerde hedefimiz,  içinde  bu taşın da bulunduğu bir su parkı yapmak. Geçtiğimiz yıl yapmış olduğumuz Su Festivali’ni bu yıl şehitlerimizden dolayı yapmadık. Önümüzdeki yıllarda yapılacak” dedi.

Kendisinin Cumhuriyet Halk Partili Belediye Başkanı olduğunu ancak hizmet götürürken parti gözetmeyip insan odaklı çalıştıklarını  da vurgulayan  Kaynarca Belediye Başkanı Serdar Türker, “En güzel yatırımlarımızı çocuklarımız için yapmak istiyoruz.  İstanbul’dan Şişli ve Sarıyer’le Bulgaristan’dan da Pomorie Belediyesi ile kardeş şehir olduk. Amacımız Kaynarca’nın ismin olumlu bir şekilde hem yurt içinde hem yurt dışında duyurmak” dedi.

Kaynarca Belediye Başkanı Serdar Türker, basın açıklamasının ardından basın mensuplarına Kaynarca Beldesi’ni gezdirdi. Sabah 10.00’da başlayan program saat 12.30’da sonra erdi.

Ertan BAYER

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
Diğer Haberler
hurfikir.com.tr’da yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz. Sayfalarımızda kaynak belirtilerek yayınlanan haberler ilgili kaynağa aittir ve bu haberlerin kopyalanması durumunda, tüm sorumluluk kopyalayan kişi / kuruma ait olacaktır. Başka kaynak veya gazeteden alıntı yazarlar ve site yazarlarına ait yazılardan dolayı Hürfikir Gazetesi sorumlu tutulamaz.